استان ها

در تعطیلات نوروز چطور ورزش کنیم؟

یومیر / کرمانشاه یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی معتقد است که به دلیل تغییر در سیستم تغذیه افراد در تعطیلات عید ، باید حداقل یک ساعت برای ورزش در طول روز اختصاص یابد.

روح الله فریادی در گفت وگو با یومیر ، با اشاره به تغییر سیستم تغذیه ای مردم در تعطیلات عید گفت: افزایش میزان غذا و افزایش کالری دریافتی مردم در تعطیلات نوروز به دلیل ویزیت و ویزیت ، باعث می شود که بیشتر افراد این روزها دچار اضافه وزن شوند.

وی افزود: بنابراین لازم است راهکارهایی را برای جلوگیری از افزایش وزن و حفظ آمادگی جسمانی در دستور کار قرار دهیم اما این برنامه برای افراد مختلف بسته به سن ، وزن ، مبتدی یا حرفه ای و … متفاوت است.

مربی بدن سازی تیم ملی سبک وزن مردان ایران سپک تاکرا مهمترین و اولین راه حل را ایجاد رژیم غذایی مناسب دانست و گفت: اگر در طول روز آجیل ، خورشت خوراکی و کربوهیدرات زیاد بخوریم ، باید صبحانه بخوریم. از کربوهیدرات و به اندازه یک مشت نان به همراه پنیر یا سفیده و غیره باید مصرف شود.

وی گفت: همچنین می توانیم برای میان وعده چند قطعه میوه بخوریم و ناهار می تواند ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین مانند غذای خورشتی باشد.

فریادی افزود: توصیه می شود اگر فردی این روزها یك كاسه كوچك آجیل می خورد ، حدود یك تا دو ساعت بعد ، یك كاسه متوسط ​​سالاد فصلی بخورد تا فیبر بدن خود را تأمین كند و به غذاهای پروتئینی بیشتر مانند گوشت روی آورد. برای شام “

وی تأکید کرد: نوشیدنی ها باید تا حد امکان از رژیم غذایی حذف شوند زیرا بسیار مضر هستند و قند زیادی دارند و منجر به چاقی می شوند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی همچنین در مورد نحوه ورزش مردم در این روزها گفت: “به دلیل تغییر در سیستم تغذیه ای که در تعطیلات عید رخ می دهد ، بنابراین به جای سه روز در هفته که برای شرایط عادی توصیه می شود ، باید در حداقل یک ساعت در روز برای ورزش کردن.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا می توان سه روز در هفته را به ورزشهایی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری و … اختصاص داد و سه روز دیگر بعد از تمرینات گرم کردن ، کشش ، دراز کشیدن و نشستن ، شنای سوئدی ، طناب ، پابرهنه و … انجام.

مربی بدن سازی تیم ملی هندبال جوانان در مورد فواید انجام حرکات کششی این روزها نیز گفت: از آنجا که مردم در ایام نوروز وقت بیشتری را با تلفن خود سپری می کنند یا وقتی تحرک و وضعیت نشستن آنها افزایش می یابد ، قطعاً به همین دلیل بهتر است. ” حرکات کششی را در دستور کار خود قرار دهید تا ابتدا چند دقیقه به آرامی بدوند ، سپس حرکات کششی پویا انجام دهند و سپس حرکات کششی ایستا و ایزومتریک انجام دهند.

وی افزود: برای یک روز باقیمانده می توانید به همراه خانواده و دوستان خود به تپه ها و کوه های اطراف شهر بروید و فعالیت بدنی داشته باشید.

فریادی افزود: با توجه به اینکه این روزها طبیعت بیش از هر فصل زیبایی خود را نشان می دهد ، به همین دلیل خانواده ها بیش از گذشته به طبیعت می روند و ما بازی های محلی مانند هفت سنگ و طناب کشی و … را به همراه خانواده خود پیشنهاد می کنیم.

وی همچنین یادآور شد: خواب مناسب نیز در تناسب اندام افراد نقش مهمی دارد و در این زمینه گفت: بدن افراد بین ساعت 10 صبح تا یک بامداد هورمون رشد ترشح می کند که این امر نه تنها در کودکان بلکه در همه سنین است. و کمک زیادی به روند عضله سازی در بدن می کند و بدن را سرزنده و شاداب می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا