عمومی

از بهره وری مهمترین عامل اقتصادی غافلیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر

فاطمه پهلوانی در برنامه تیتر امشب با تعریف کلمه بهره وری گفت: این کلمه تعاریف مختلفی دارد؛ اما یک تعریف به مدیریت و تفکر سیستم برمی گردد و معتقد است که کار درستی انجام شده ، درست است که سپس شامل کارآیی و کارآیی و تعریف دیگر از دیدگاه اقتصادی است و آن رابطه بین ورودی و خروجی است.

وی در مورد وضعیت بهره وری در ایران گفت:

رهبر سازمان ملی بهره وری درباره تصمیم گیری بهره وری گفت: “وظایف قانونی تعریف شده در برنامه های توسعه برای آژانس های مسئول ، تأکید کمتری بر مأموریت های ذاتی می گذارد و در واقع تهدیداتی را ایجاد می کند و باعث می شود که ما فراموش کنیم که در درازمدت چه کنیم.” .

وی افزود: سال گذشته تلاش کردیم این کمبود را جبران کنیم و زیرساخت های لازم را برای طراحی و ایجاد شبکه ملی بهره وری در دستور کار قرار دهیم ؛ پورتال شبکه ملی بهره وری کشور طراحی شده است و امیدواریم تا پایان در حقیقت ، این شبکه مکانی است که کلیه ذینفعان بهره وری و ذینفعان اصلی اعم از دستگاه های اجرایی ، مراکز عملی و تحقیقاتی ، سفیران ، مروج ، فارغ التحصیلان و مشاوران حرفه ای بهره وری ، با سازمان ملی بهره وری در ایران در ارتباط خواهند بود.

پهلوانی در ادامه گزارشی از وضعیت رشد اقتصادی و بهره وری در کشور ارائه داد: “در پایان سال 1997 شاهد رشد منفی اقتصادی 5.22٪ بودیم و در مقابل ، بهره وری منفی 6 ، 12 درصد و این به دلیل وضعیت اقتصاد است. ” به عبارت دیگر ، بازدهی ما هنوز بوی روغن می دهد.

وی افزود: “تا زمانی که پول نفت به راحتی وارد چرخه اقتصادی شود ، ما از مهمترین عامل اقتصادی ، بهره وری غافل خواهیم شد.”

پهلوانی با بیان اینکه اعلام نرخ بهره وری فایده ای ندارد و نتیجه ای ندارد ، افزود: باید بدانیم که چرا به این نقطه رسیده ایم و چگونه می توان از این وضعیت خارج شد. خوب است از نظر ورودی و عواملی مانند منابع انسانی و سرمایه خوب باشد ، اما باید بدانیم که چگونه از آنها استفاده کنیم.

فقیهی ، یک کارشناس بهره وری گفت: “برای افزایش بهره وری ، ما به شفافیت در اطلاعات و مبارزه با فساد نیاز داریم.”

دکمه بازگشت به بالا