فرهنگ و هنر

ارتش، سینما ساخت – یومیر

«پردیس سینمایی صبا» نخستین مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه سینما است که با هدف تشویق مردم به فعالیت های فرهنگی و همکاری با فیلمسازان تشکیل شده و یکی از مجهزترین و مدرن ترین سینماها را برای عموم آماده کرده است. استفاده کنید.

سرهنگ محسن پاریانی ، مدیرعامل شرکت بیمه صبا در گفتگویی درباره ایجاد “پردیس سینمایی صبا” اظهار داشت: “مجتمع تجاری صبا تحت پوشش صندوق بیمه ارتش است و سرمایه گذاری آن از طریق همین انجام می شود.” این مجموعه در 8 طبقه طراحی شده است و شامل بخش هایی از جمله فروشگاه هایپراستار ، فرش سیتی ، بخش غذا و بخش های تجاری است. به طور کلی حمایت از مارک های ایرانی ، کالاهای داخلی و ایجاد فضای فرهنگی و خانوادگی از جمله اهداف تأسیس این مجموعه فرهنگی و تجاری است.

وی افزود: “پردیس سینمایی صبا” از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه یازدهم تهران قرار دارد و از نظر مراکز اداری ، تجاری و مجتمعهای مسکونی در نیروهای مسلح سهم زیادی از مخاطبان را دارد. بنابراین ، ما طراحی و بهره برداری از فضای فرهنگی برای این گروه ها را ضروری دانستیم. ساخت مجتمع “پردیس سینمایی صبا” به دلیل پروژه های زیربنایی مناسب برنامه ریزی و اجرا شده است و امور فرهنگی مرتبط با همکاری سازمان عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی آغاز به کار خواهد کرد. این مکان با وسعت 3000 متر مربع به بزرگترین بخش فرهنگی و تفریحی منطقه 11 تبدیل شده است.

پیشرفت پروژه 95٪

پاریانی خاطرنشان کرد: نبود سینما در این منطقه یکی از دلایل راه اندازی “پردیس سینمایی صبا” است که از نوامبر سال 2017 آغاز شده است. در حال حاضر 95٪ از این پروژه به اتمام رسیده و در این مجموعه سینمایی 5 سالن مجهز شده است. با ظرفیت 900 مکان اختصاص یافته است و تاکنون 43 نفر از کارکنان برای کار در این بخش استخدام شده اند.

وی ادامه داد: تالار شماره 1 با ظرفیت 520 نفر با امکانات صوتی و تصویری چند منظوره ، تئاتر تئاتر و همایش های مختلف ، تالار شماره 2 با ظرفیت 144 نفر با امکان برگزاری همایش ها و تئاتر کودک ، تالار 3 با ظرفیت 72 نفر ، تالار با ظرفیت 72 نفر و سالن 5 با ظرفیت 30 نفر ، VIP با امکانات کامل برای استفاده های عمومی و خانواده ها ارائه می شود.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات مدرن در سالن های این پردیس سینمایی ، خاطرنشان کرد: این سالن ها با جدیدترین امکانات مجهز شده و با هماهنگی سیستم فرهنگی کشور ، جدیدترین و بهترین تجهیزات در کشورهای دیگر خریداری و نصب می شود. ناگفته نماند که همه امکانات برای سالن ها طراحی و ساخته شده اند. مکانی به نام کافه سینما نیز در این مجموعه گنجانده شده است و ما در آینده نزدیک میزبان هنرمندان خواهیم بود.

وی با یادآوری مشارکت “پردیس سینمایی صبا” در اکران جشنواره ها گفت:

مطابق با سیاست های توافق شده ، ما قصد داریم از ظرفیت و امکانات “پردیس سینمایی صبا” برای دیدن فیلم در جشنواره های فیلم استفاده کنیم و حضور فعالی داشته باشیم. برای این منظور ، هال 1 با ظرفیت بالا طراحی شده است.

وی تأکید کرد: سینما یک سرگرمی خانوادگی است و بندرت به عنوان سرگرمی فردی اتفاق می افتد. بنابراین علاوه بر خدمات ویژه خانواده های نیروهای مسلح ، “پردیس سینما صبا” با هدف انتشار امکانات فرهنگی در منطقه یازدهم تهران راه اندازی می شود. مطمئناً ساخت این پردیس در یک فضای تجاری و تبدیل آن به یک مرکز فرهنگی اتفاق خوبی خواهد بود و برای مدت طولانی سرگرمی فرهنگی را برای خانواده ها فراهم می کند. در همین حال ، تقریباً هیچ مرکز جامع با امکانات خرید ، سرگرمی ، غذا و سینما در تهران وجود ندارد و تأسیس آن یک سرویس مثبت ارتش محسوب می شود.

اولین سینما در منطقه پس از 50 سال

پریانی یادآور شد:. دیدگاه ما در مورد طراحی این مجموعه و ایجاد پردیس سینمایی ایجاد مکان فرهنگی است زیرا آخرین سینما در این منطقه “سینما آزاد” بود که در سال 1350 تعطیل شد. در این مسافت های منطقه ای به منطقه توسط از این رو میدان انجل هیچ سالنی برای استفاده عمومی نبود و نبود آن باعث شد که ما برای ساختن “پردیس سینمایی صبا” مصمم تر باشیم.

نامگذاری سینماها بر اساس عملیات ارتش

وی افزود: نامگذاری سالن های “پردیس سینمایی صبا” بر اساس عناوین عملیات مؤثر ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس یکی دیگر از تصمیماتی است که توسط سران این مجموعه گرفته شده است تا مردم با فرهنگ بیشتر آشنا شوند. در فرهنگ دفاع و دفاع مقدس. این تکنیک مختص ارتش و عملیات آن در این منطقه است تا بتواند چشم انداز جدیدی راجع به موضوع جنگ تحمیلی علیه مردم معرفی کند. علاوه بر نامگذاری ، انگیزه مطالعه تاریخ دفاع مقدس در جنگ تحمیلی یکی از اهداف ماست زیرا این وقایع نیاز به بررسی و یادآوری دارند.

پاریانی با توجه به سیاست های اجرایی پردیس سینما صبا ، نحوه کار و همکاری با سایر سازمان های فرهنگی ، گفت: “وظیفه ما ساخت سینما است و ما این قدرت را داریم که فقط در ساخت و ساز تصمیم گیری کنیم و سرمایه را در تصمیم گیری جذب کنیم. ” بنابراین کلیه بهره برداری فرهنگی و مشارکت با سازمانهای دیگر به افرادی که با فنون بیوتکنولوژیکی آشنا هستند واگذار می شود. در همین راستا با یکی از دفاتر توزیع سینما وارد مذاکره شده است و به کلیه بهره برداری های فرهنگی ، فعالیت ها ، تعامل و توزیع به آنها واگذار شده است. در این قرارداد ، مشارکتهای فرهنگی به اپراتور واگذار می شود و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود. با این حال ، ارتش کنترل کامل بر کلیه مسائل صورت و سلیقه این سازمان را اعمال خواهد کرد. در حقیقت ، سینما این وظیفه را دارد که مخاطبان را به خود جلب کند ، فیلم را انتخاب کند و سیاست های مرتبط با آن را انتخاب کند.

وی سینما را به عنوان یک سرگرمی خانوادگی معرفی کرد و تأکید کرد: رفتن به سینما در دسترس ترین سرگرمی است و در سبد عمومی خانواده ها نهفته است. در حقیقت مخاطب تمام بخش های جامعه را در بر می گیرد. با این حال ، در شرایط فعلی ، مشکلات فرهنگی از سبد خانوار به دلیل مشکلات اقتصادی کاسته شده است و کتاب ، کتابخوانی و مواردی از این دست ، فضای معیشت را فراهم کرده است. بنابراین سینما تا حدودی می تواند این شکاف را پر کند و دسترسی مردم را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت بیمه صبا اظهار داشت: فقر و نبود سالن سینما در منطقه 11 یکی از عوامل ایجاد این پردیس سینمایی است و دستگاه ها و سازمان های ذیربط از این پروژه استقبال کرده اند. کلیه قسمتهای فنی لازم در ایجاد این مکان با نظارت کامل انجام شده و گزارشهای مرتبط ارائه و بررسی شده است. همه موارد نیز به صورت علمی و فنی طراحی و مورد مطالعه قرار گرفته اند و سالن ها به روشی کاملاً استاندارد ساخته شده اند. پردیس سینمایی صبا یکی از کمبود دانشگاه های کمبود شهر تهران است و از نظر سیستم رفاهی ، دسترسی و موقعیت مکانی شرایط خوبی را به افراد داده است.

افتتاح “پردیس سینمایی صبا” همزمان با عید غدیر

پاریانی ادامه داد: انتظار داریم همزمان با عید غدیر افتتاح شود “پردیس سینمایی صبا”. هم اکنون 4 سالن به طور کامل عملیاتی شده و یک سالن در حال تکمیل است. و امیدواریم از این فضای فرهنگی به درستی در حوزه سینما استفاده شود.

5 پیوست

دکمه بازگشت به بالا