عمومی

ادامه روند گرمای هوا در استان سمنان/ مردم مراقب گرمازدگی باشند  – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا پایان هفته دمای هوا در استان سمنان گرم‌تر هم می‌شود کارشناسان هواشناسی اعلام کرده اند که از امروز بر روند گرما افزوده نیز خواهد شد و این یعنی گرما در سراسر استان تداوم خواهد داشت.

افزایش دما، جوی پایدار در ارتفاعات و نواحی شمالی افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و در برخی مناطق وزش باد، پیش بینی است که کارشناسان هواشناسی استان سمنان برای این هفته اعلام کرده اند.
همچنین هواشناسی اعلام کرده که دمای هوا به تدریج در اکثر نقاط استان سمنان بیشتر هم خواهد داشت. در واقع گرمای هوای در استان به مرور در این هفته اوج خواهد گرفت.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز یکشنبه ۳۵ و ۱۸ درجه بالای صفر است و به مرور بر میزان گرمای هوا افزوده نیز خواهد شد. هم اکنون دمای هوای مرکز استان ۳۰ درجه بالای صفر اعلام شده که پنج درجه از روز یکشنبه هفته قبل بیشتر است.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان در روز سه شنبه به ۳۴ و ۱۹ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید و به تدریج بر میزان گرمای در این شهرستان افزوده می‌شود. در شاهرود نیز وضعیت مشابه است گرما در روزهای آتی اوج می‌گیرد و کم کم بر میزان دمای هوا افزوده نیز خواهد شد.

هم اکنون دمای هوا در این شهرستان ۲۸ درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۱ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده و دمای هوا طی روزهای آتی تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

در دامغان همین حالا هم گرما را می‌توان مشاهده کرد بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز ۳۲ و۱۷ درجه بالای صفر است و این شرایط تا پایان هفته تداوم خواهد داشت یعنی دمای هوا در این شهرستان به همین سبک باقی خواهد ماند که نسبت به هفته گذشته پنج درجه گرم‌تر است.

گرمسار یکی از معدود شهرهای ۴۰ درجه‌ای استان سمنان در هفته جاری است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز یکشنبه ۴۰ و ۱۹ درجه بالای صفر اعلام شده است گرما در گرمسار تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و تنها در روز جمعه است که با ورود ابرها قدری از سختی گرما کاسته می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای ایوان کی و آردان نیز برای امروز ۳۸ و ۱۸ است هیچ پدیده جوی جز افزایش دمای هوا برای این دو شهر زیبای غرب نشین استان سمنان اعلام نشده است.

مهدیشهر هم دمای بالای ۳۰ درجه را بعد از مدت‌ها تجربه می‌کند بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان سردسیر استان سمنان امروز ۳۲ و ۱۴ درجه بالای صفر است که برای این منطقه بسیار گرم محسوب می‌شود. خبر بدتر اما این است که گرما در این شهرستان تشدید هم خواهد شد.

آسمان میامی نیمه ابری است اما دماسنج‌ها هم اکنون در مرکز این شهرستان روی عدد ۲۸ ایستاده اند. بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۲ و ۱۶ درجه بالای صفر است و از فردا کم کم ابرها هم از شهرستان میامی دور می‌شوند و فقط گرما باقی می‌ماند.

در نهایت باید گفت که استان سمنان گرم‌ترین هفته سال را تجربه خواهد کرد. همه شهرستان‌ها درگیر گرما شده و کم کم میزان دمای هوا تشدید هم می‌شود. در نتیجه به مردم توصیه می‌شود که در این شرایط خودشان را از گرما زدگی دور نگه دارند.

مصرف مایعات فراوان، عدم بیرون رفتن از خانه و محل کار در ساعات اوج گرما، استفاده از لباس‌های خنک و روشن، استفاده از چتر و عینک آفتابی، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، همراه داشتن بطری آب و … در زمره راهکارهای مقابله با سرما زدگی است همچنین در این مواقع مصرف آب یخ و یخ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا