عمومی

برودت هوا در استان سمنان افزایش یافت/ ماندگاری سرما تا دوشنبه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نقشه های هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی کم فشاری که از روز سه شنبه به تدریج وارد استان سمنان و به تدریج تمامی مناطق دیار شده است. قومس تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت که به این معنی است که وضعیت نارنجی هواشناسی در این استان ادامه دارد.

سرما سراسر استان سمنان را فراگرفته است تا جایی که دما در شب گذشته در 80 درصد شهرها و روستاهای این استان از منفی 10 درجه گذشت. بسیاری از باغ ها یخ زده و زیرساخت ها آسیب دیده است.

تعطیلی دفاتر و بانک ها

امروز تمامی ادارات، بانک ها و مدارس استان سمنان تعطیل است و گاز برخی واحدهای صنعتی نیز قطع شده است. از مردم خواسته شده در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند شادی چون نیروگاه های استان هم با گاز کار می کنند و اگر گاز نباشد برق هم نیست.

البته 24 استان دیگر نیز در کنار سمنان درگیر این سامانه کم فشار سرد هستند.

برای مرکز استان آسمان نیمه ابری تا نیمه ابری و مه آلود گزارش شده است. بیشینه دمای امروز مرکز استان یک درجه بالای صفر و کمینه آن چهار درجه زیر صفر است.

برودت هوا در استان سمنان افزایش یافت/ سرما تا دوشنبه ادامه دارد

شاهرود سردتر از روزهای گذشته است

دمای هوای شاهرود پنج درجه زیر صفر، بیشینه و کمینه یک درجه بالای صفر و نه درجه زیر صفر و کمینه دمای شهر شاهرود دیشب 11 دقیقه بوده است. شهرستان شاهرود مانند بسطام و دیوانه شب قبل آنها هوای بسیار سردتری داشتند.

دامغان نیز صبح بسیار سردی را آغاز کرده است، آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد و شاهد وزش باد هستیم. بیشینه و کمینه دما در دامغان یک درجه بالای صفر و ۱۰ درجه زیر صفر است. دامغان شاهد سردترین روز سال است.

این وضعیت تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.در میامی دماسنج ها هفت منهای درجه و داخل را نشان می دهند روزوان و زیر شلواری دماهای سردتر نیز گزارش شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای امروز پنجشنبه 2 درجه بالای صفر و 10 درجه زیر صفر است.

شهمیرزاد رکورددار سرما

دماسنج های شهمیرزاد شش منهای درجه را نشان می دهند و این در حالی است که شب سرد شب گذشته دمای هوا به منفی 12 درجه رسید. آسمان این شهر زیبای توریستی ابری، گاهی وزش باد و برف است و حداکثر و حداقل دما 5 درجه زیر صفر و 14 درجه زیر صفر است. یکی از معدود نقاط استان که حداکثر و حداقل دمای آن تا 24 ساعت آینده زیر صفر خواهد بود.

در گرمسار آسمان ابری و باد با سرعت 24 کیلومتر بر ساعت می وزد. گاهی برای گرمسار برف و وزش باد همراه با آسمان ابری پیش بینی می شود و از فردا به تدریج از میزان ابر کاسته می شود اما هوا سرد می ماند. حداکثر و حداقل دمای هوای گرمسار صفر و پنج درجه زیر صفر است.

برودت هوا در استان سمنان افزایش یافت/ سرما تا دوشنبه ادامه دارد

باران و لغزندگی جاده ها

این را کارشناسان هواشناسی اعلام کرده اند است بر اساس تصاویر ماهواره ای و نقشه های قبلی جستجو کردنفعالیت سامانه بارشی علاوه بر کاهش دما در استان سمنان ادامه دارد و در نیمه غربی و شمالی این استان بارش پراکنده باران و برف، مه و وزش باد پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی استان سمنان نیز اعلام کرد: مه گرفتگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و در برخی نقاط گردنه های برفی. آب گرفتگی معابر، افت دمای هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی از جمله خطرات این سامانه آب و هوایی در استان است.

در پایان باید تاکید کرد لغزندگی جاده ها، یخبندان و آلودگی مه به ویژه در محورهای شمالی استان سمنان از پدیده هایی است که هواشناسی سمنان نسبت به آن هشدارهای جدی داده است. تردد در خودروهای سرگردان در استان سمنان نیز با زنجیر چرخ دنبال می شود.

دکمه بازگشت به بالا