فرهنگ و هنر

اختلاف میان ادیان موجب تضعیف و خسارت همگان است

یومیر/ قم آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم گفت: اختلاف مذاهب موجب تضعیف و آسیب همگان می شود و مواردی مانند توهین به مقدسات که احساسات دینی را برمی انگیزد از جمله این موارد مضر است.

وی در نامه ای به مدیر حوزه علمیه نکاتی را درباره دیدار با پاپ بیان کرد.

در این نامه آمده است: «به من اطلاع داده شده است که شما به واتیکان می روید و با پاپ ملاقات می کنید؛ در این زمینه باید نکاتی را بیان می کردم.

در این نامه افزوده شده است: من شما را شایسته چنین سفر و دیداری می دانم و امیدوارم مقامات واتیکان و به ویژه پاپ نیز از این موضوع آگاه شوند زیرا به این دیدارها و گفتگوها بله گفته اند.

این نامه می افزاید: شایان ذکر است که اختلاف مذاهب موجب تضعیف و آسیب همگان خواهد شد و اعمالی مانند کفر که احساسات دینی را برمی انگیزد از جمله مضرات آن است.

مایه خشم و ناآرامی مردم و بندگان خداست.

در این نامه آمده است: ضمن تاکید، اعتماد و توجه به مشترکات، به انسجام توافقنامه همکاری اشاره می کند که بر عظمت ادیان و عمق نفوذ آنها می افزاید. اما برخلاف میل سیاستمداران شرقی و غربی است

آنها قدرت دارند زیرا منافع آنها در اختلاف بین ادیان است نه در وحدت آنها.

در ادامه این نامه آمده است: پیشنهاد می شود هیئتی از نمایندگان ادیان شناخته شده و معتبر برای بررسی راه های همکاری بیشتر تشکیل جلسه داده و سالانه جلساتی را برای بررسی این موضوع برگزار کنند تا به نتایج عینی برسیم.

منجر به اجرایی شدن؛ عواقبی مانند تصویب قوانین بین المللی و الزام آور برای احترام به خصوصیات و مقدسات مشترک ادیان و مذاهب و مجازات فرقه گرایان یا محکومیت تضعیف همه ادیان از جمله جایگاه خانواده و مقابله با انحرافات در آن.

در پایان این نامه تاکید شده است: این سفر را سفری پربرکت می دانم و توفیق و سربلندی جنابعالی و سربلندی اسلام و مسلمین و عموم مؤمنان را از خداوند متعال خواستارم.

دکمه بازگشت به بالا