اقتصادی

اختصاص منابعی برای خرید تبلت دانش‌آموزی مناطق محروم و روستاها

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: منابعی برای کمک به فعالیت های پژوهشی و فناوری در دانشگاه های دولتی در وزارت علوم و بهداشت و سازمان نوسازی مدارس برای خرید تبلت دانش آموزان مناطق و روستاهای محروم در نظر گرفته می شود. .

به گزارش یومیر، رحیم زارع در تشریح جلسه امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که 10 درصد از منابع واردات خودروهای سنگین و بزرگراه ها برای حمایت از اشتغال زایی و راه ها و روستاها استفاده شود. . توسعه آب در مناطق

وی افزود: همچنین مالیات نقل و انتقال و سود حاصل از واگذاری های غیرنقدی به شرکت های سهامی عام در شرکت های کارآمد با هدف ایجاد و تکمیل طرح های تولیدی، صنعتی و کشاورزی، زیرساخت ها و تملک دارایی های سرمایه ای و سرمایه ای در حال ایجاد است. پروژه های حمل و نقل. . تشکیل و مجوز مناقصه عمومی و تشکیل آن از سازمان بورس و اوراق بهادار مشمول مالیات صفر خواهد بود.

زارع افزود: همچنین به منظور توسعه روش ها و الگوهای تامین مالی و استفاده از ابزارهای مالی برای جذب سرمایه از بخش غیردولتی و بهره برداری از صنایع منابع عمومی برای اجرای طرح های افزایش دارایی های سرمایه ای و پیشرفت پروژه ها توسط کمیته های متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی. سازمان برنامه و بودجه.” ، بانک مرکزی، دستگاه اجرایی ذی ربط (حسب مورد)، نمایندگان صندوق توسعه ملی، شورای هماهنگی، بانک ها و کانون بانکداران. این کمیته وظیفه طراحی روش ها و ابزارهای تامین مالی طرح های مذکور را برای شورای اقتصاد بر عهده دارد. پیشنهادات کمیته باید با تصویب شورای اقتصاد برای تامین مالی پروژه های فوق مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 ادامه داد: به استانداران سراسر کشور موظف شد برای ایجاد شفافیت در تخصیص اعتبارات طرح های عمرانی در حوزه آب (مانند آب روستایی و شهری) گزارش پیشرفت فیزیکی و ایجاد شفافیت ارائه کنند. پروژه های فاضلاب) و پیشرفت واقعی این پروژه ها. این طرح ها را در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ناظران مجلس شورای اسلامی ارائه دهید. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است در پایان مرداد و بهمن ماه 1401 گزارش جامعی از تخصیص اعتبارات و پیشرفت فیزیکی پروژه های آبی تحت عنوان برنامه ریزی، بودجه، محاسبات، امور داخلی و شورا ارائه کند.

وی ادامه داد: همچنین 10 درصد منابع حاصل از واردات خودرو برای کمک به فعالیت های پژوهشی و فناوری در دانشگاه های دولتی در وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، شهید رجایی، شاهد، جهاد دانشگاهی و سازمان نوسازی مدارس خرید تبلت دانش آموزی در مناطق و روستاهای محروم را اعطا کرد. هزار میلیارد تومان از محل منابع وارداتی خودرو برای تجهیز ناوگان زیردریایی نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد.

زارع در ادامه گفت: برای مقابله با بحران آب، ضد عفونی کردن محصولات کشاورزی و کاهش وابستگی به خوراک دام در مناطق محروم، وزارت جهاد کشاورزی متعهد به همکاری سازمان برنامه و بودجه در برنامه شش ماهه ملی برای کاهش تبخیر سطحی از طریق برنامه ریزی شد. توسعه توسعه و اجرای آبیاری زیرزمینی، برنامه کاهش استفاده از سموم شیمیایی و تصفیه خاک، آب و محصولات کشاورزی، برنامه ای برای قطع وابستگی و خودکفایی خوراک سبک، سنگین و طیور. سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد این برنامه ها را بر اساس تخصیص بودجه های حفاظتی مربوطه قرار دهد.

وی افزود: به منظور توسعه استفاده از ماشین‌آلات جدید کشاورزی و توسعه سطح زیر کشت در مناطق خشک، بانک‌های توسعه کشاورزی، ملی و تعاونی مکلف شدند تا مبلغ 100 هزار میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات مربوطه از داخل مکاتبه کنند. تولیدکنندگان تاییدیه وزارت جهاد کشاورزی را با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و بازپرداخت پنج ساله متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی دریافت می کنند. پس از انعقاد قرارداد خرید بین متقاضیان و سازندگان ماشین آلات، این تسهیلات صرفاً به نام سازنده پرداخت و اقساط مربوطه توسط متقاضی به بانک مسئول عملیات بازپرداخت می شود. وزارت جهاد کشاورزی نیز موظف است اقدامات لازم را برای تسهیل زمان بندی تسهیلات مذکور از طریق ادارات برای متقاضیان فراهم کند.

زارع در پایان تصریح کرد: تمامی صنایع آب (به تشخیص وزارت نیرو) موظف شدند تا قبل از پایان خرداد ماه ترکیب منابع آب مصرفی را شفاف کنند. وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو موظفند بسته تشویقی جریمه کاهش استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی در این صنایع و جایگزینی آن با پساب‌های صنعتی و شهری را تا پایان شهریورماه تهیه و تصویب کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا