حوادث

احتمال غرق شدنِ ۶ کلان‌شهر ساحلی در جهان

برخی از کلانشهرهای ساحلی جهان ممکن است در سال 2050 به دلیل بلایای طبیعی مربوط به گرم شدن کره زمین و بالا آمدن دریا و رودخانه ها دچار آبگرفتگی شوند.

به گزارش یومیر ، اگر این سیل شدید یک سده یک بار رخ می داد ، این فاجعه اکنون می تواند سالانه چندین شهر را در مناطق مختلف جهان تحت تأثیر قرار دهد.

دویچه وله گزارش تصویری برخی از این شهرها را که ممکن است در آینده نزدیک تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار بگیرند منتشر کرده است که به شرح زیر است:

شانگهای، چین)

بر اساس تحقیقات مرکز مستقل آب و هوایی ایالات متحده ، در حال حاضر 93 میلیون نفر در مناطقی از چین زندگی می کنند که ممکن است تا سال 2050 دچار آبگرفتگی شوند. شانگهای ، پرجمعیت ترین شهر چین ، به دلیل کمبود تجهیزات محافظت از ساحل ممکن است آسیب جدی ببیند.

شانگهای (چین) – عکس: دویچه وله

هانوی، ویتنام)

طبق گفته های این سازمان ، بیش از 31 میلیون نفر در ویتنام ، تقریباً زندگی می كنند. یک چهارم جمعیت کشور ، حداقل در سال تا سال 2050 ، سالانه یکبار در مناطقی که ممکن است تحت تأثیر آب نمک قرار بگیرند. در آن زمان ، انتظار می رود که سیلابهای سالانه بسیار زیادی بر جمعیت متراکم دلتای مکونگ و سواحل شمالی هانوی تأثیر بگذارد. ، پایتخت ویتنام.

هانوی (ویتنام) – عکس: دویچه وله

کلکته (هند)

در هند ، حدود 36 میلیون ساکن ساحلی می توانند سالانه در معرض سیل سالانه تا سال 2050 قرار بگیرند. بنگال غربی ، آدیشا و شهر شرقی کلکته از آسیب پذیرترین مناطق این کشور هستند. عدم اقدامات لازم در این شهرها ممکن است روزی باعث غرق شدن این مناطق شود.

کلکته (هند) – عکس: دویچه وله

بانکوک، تایلند)

بیش از 10٪ از شهروندان تایلند در مناطقی زندگی می کنند که ممکن است تا سال 2050 غرق شوند. بانکوک ، پایتخت تایلند ، که تصویر فوقانی از سیل در سال 2011 در این شهر را نشان می دهد ، فقط 1.5 متر از سطح دریا بالاتر است و خطر زیادی دارد قورت دادن. ارزیابی توسط سازمان محیط زیست Earth.Org در هنگ کنگ نشان می دهد که ممکن است 94٪ از جمعیت شهر تا سال 2100 مجبور به نقل مکان شوند.

بانکوک (تایلند) – عکس: دویچه وله

بصره (عراق)

طبق مدل سازی Climate Central ، بصره ، دومین شهر بزرگ عراق ، به شدت تحت تأثیر سیل ساحلی قرار گرفته است و قسمت های زیادی از آن ممکن است تا سال 2050 تحت آب قرار گیرد. کارشناسان پیش بینی می کنند که اثرات این پدیده ممکن است از مرزهای عراق فراتر رود و مهاجرت ناشی از سیل می تواند درگیری های منطقه ای را تشدید کند.

بصره (عراق) – عکس: دویچه وله

اسکندریه، مصر)

سیل میراث فرهنگی جهان را تهدید می کند. شهر اسکندریه بیش از 2000 سال پیش تأسیس شد. اکثریت شهر 50 میلیونی کمی بالاتر از سطح دریا است. طبق برآوردهای میراث اورگن ، بدون اقدامات لازم برای محافظت از شهر در برابر طغیان یا برنامه های توزیع مجدد ، ممکن است بیشتر مناطق شهر تا سال 2100 آب گرفتگی شود.

اسکندریه (مصر) – عکس: دویچه وله

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا