حوادث

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

هشدار هواشناسی در خصوص افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در سواحل 1 تا 1.5 متری و در نواحی دریایی تا 2 متر همراه با رگبار باران در دریای خزر و نواحی ساحلی و دریایی گیلان و مازندران هشدار داد.

به گزارش یومیر، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد برای هوای دریا، با اشاره به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج که از امروز (20 آذرماه) آغاز و تا یکشنبه (22 آذر) ادامه دارد، اعلام کرد: افزایش ارتفاع موج در سواحل بین 1 تا 1.5 متر و در نواحی فراساحلی تا 2 متر همراه با رگبار باران در دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از سواحل گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس و همچنین احتمال آسیب وجود دارد. برای شناورهای سبک و نیمه سنگین محدودیت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی ها به بنادر و احتیاط در صید به ویژه در دریا توصیه می شود.

به گزارش یومیر، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده جوی است که ممکن است باعث اختلال در رفت و آمد و کار روزانه شود. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. متقابلاً مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا