عمومی

گذری بر وضعیت فوتسال و فوتبال ساحلی ایران

با توجه به شبکه اطلاع رسانی برای شبکه های خبری

“حسین شمس” در مصاحبه با “نبض ورزش” در مورد تاخیر بیماری کرونا جام ملت های آسیا و جام باشگاه های فوتسال آسیا صحبت کرد و افزود: به جز ازبکستان ، با دو بازی تدارکاتی از ایران پیشی گرفته است. کشورهای شرکت کننده بهتر از نماینده ایران هستند. “(مس سونگون) چنین نکرده است.

یکی از اعضای کمیته فنی و توسعه فوتسال در مورد شرایط خوب لیگ فوتبال ایران صحبت کرد و افزود: اتحادیه فوتبال آسیا رسما اعلام کرد که مسابقات فوتسال جام باشگاه های آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاده است. “مس سونگون” قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال ایران نماینده ایران در رقابت های آسیایی است اما به دلیل لغو جام باشگاه های آسیا در این رقابت ها شرکت نکرد.

وی از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کرد و افزود: تیم های ایران ، ژاپن و ازبکستان به عنوان نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال مستقیم حضور دارند.

شمس گفت: “دو سهمیه دیگر آسیا در جام جهانی روسیه ، پس از رقابت بین 4 تیم در تایلند ، ویتنام در شرق آسیا و عراق و لبنان در غرب آسیا ، در تاریخ 20 مه (بازی خارج از خانه) و 25 ژوئن (بازگشت همخوانی داشتن).”

حسین شمس با بیان اینکه قاره آسیا در جام جهانی پنج سهمیه دارد ، افزود: AFC سه شنبه آینده بین چهار تیم در لبنان ، ویتنام ، عراق و تایلند قرعه کشی می کند تا دو سهمیه دیگر تعیین شود.

جام جهانی فوتسال قرار است در ماه های سپتامبر و اکتبر سال جاری میزبان لیتوانی باشد.

وی درباره چگونگی انتخاب نمایندگان آسیا صحبت کرد و افزود: بنابراین ، پنج تیم برتر آخرین قهرمانی فوتسال آسیا در سال 2018 به علاوه کل امتیازات تیم های سه جام اخیر آسیا (2014-2016-2014) فرمولی که فدراسیون آسیا برای تعیین نمایندگان این قاره در جام جهانی استفاده کرده است.

وی گفت: “طبق فرمول جدید AFC ، تیم کویت نیز با مربی برزیلی حذف شده است.”

سید محمد ناظم الشریعه ، بازیکن سابق و مربی فوتسال ، سرمربی تیم ملی ایران است.

حسین شمس در مورد اوضاع فوتبال ساحلی کشورمان صحبت کرد و افزود: ویترین تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان بسیار پرنور است. AFC بر اساس نتیجه تصمیم می گیرد. تیم های ژاپن ، عمان و امارات متحده عربی میزبان سه سهمیه آسیا برای جام جهانی فوتبال ساحلی 2021 به میزبانی روسیه هستند.

شمس افزود: طبق آخرین مسابقه تیم ملی ایران در تایلند و کسب مقام ششم در آسیا ، از جام جهانی 2021 در امان نمانده است.

این سه تیم براساس بررسی عملکرد هشت تیم برتر آسیا در سه قهرمانی قاره انتخاب شده اند. بنابراین ایران جایی در جام جهانی فوتبال ساحلی نخواهد داشت.

“داوود پرهیزگار” رئیس کمیته فوتسال نیز در مورد وضعیت تیم ملی فوتسال و تأثیر شیوع تاج در مسابقات آسیایی و جهانی صحبت کرد.
وی گفت: کرونا از مارس 1998 تاکنون شش بار تاریخ بازی های آسیایی را تغییر داده است.

پرهیزگار در مورد تورنمنت تایلند افزود: این مسابقات در اواخر ماه ژوئن که چهار تیم در سه گروه به رقابت می پردازند با یک ماه تأخیر در تایلند برگزار می شود.

رئیس کمیته فوتسال گفت: تیم ملی فوتسال کشورمان قبل از جام جهانی 2021 بلاروس دو بازی دونفره خواهد داشت و سپس به لیتوانی سفر می کند.

دکمه بازگشت به بالا