عمومی

اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سربیشه آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی، حمید جهانشاهی اظهار داشت: طرح ثبت نام به صورت پایلوت امسال در بیش از 35 شهر کشور آغاز شده است و شهرستان سربیشه نیز در این مدت. استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این سرشماری غیرشخصی و بر بستر الکترونیکی انجام می شود تا با جمع آوری اطلاعات در ابعاد مختلف شمارش و به برنامه ریزان تحویل داده شود.

وی در ادامه بیان کرد: شهروندان سربیشهی از ابتدا تا پایان آذرماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه مربوطه اطلاعات اولیه خود اعم از کد ملی و کدپستی را ثبت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 1405 سرشماری عمومی نفوس و مسکن بر اساس روش ثبتی انجام می شود، افزود: این سرشماری نمونه; مقدمه ای بر سرشماری عمومی سال 1405 خواهد بود.

جهانشاهی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر 10 سال یکبار انجام می شود، افزود: رویکرد ما در این طرح آزمایشی تهیه سرشماری 1405، صحت داده های موجود در دستگاه های اجرایی و داده های میدانی است. نتایج به دست آمده در اختیار روسای دستگاه های اجرایی قرار می گیرد تا از این آمار و اطلاعات در برنامه ریزی و هدف گذاری خود استفاده کنند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد کشوری سرشماری اراضی کشور، سرشماری به صورت عملیات میدانی و بازدید از منازل و سرشماری خانوارها انجام نمی شود، بلکه از طریق فراخوان عمومی از خانوارها به به سامانه اطلاع رسانی تغییر آدرس به آدرس https: //www.ncr.ir مراجعه و اطلاعات خود را شامل آدرس محل سکونت (استان، شهر، شهرستان، نوع و نام جاده ماقبل آخر و نوع و نام آخرین راه، پستی) درج نمایید. کد، پلاک، طبقه و شماره واحد) و اطلاعات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنسیت، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره ملی (اتباع خارجی) انجام خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا