عمومی

سرشماری پلیکان‌های خاکستری در آبگیرهای نیشابور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمدمهدی نوربخش با اشاره به اولین برنامه پاییزی و سرشماری پرندگان آبزی و ساحلی در حوزه های آبخیز نیشابور و فیروزه اظهار داشت: اولین نظارت و سرشماری پرندگان آبزی پاییزه و پرندگان ساحلی در حوزه های آبخیز نیشابور اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان و سازمان غیر دولتی محیط زیست صدای طبیعت نیشابور پرندگان مهاجر را در منطقه سد بار شمارش می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: در این مطالعه میدانی و عملیات سرشماری ، گونه های پرندگان آبزی مهاجر و پرندگان ساحلی مشاهده شد که شامل پنج پلیکان خاکستری ، ترنس ، اردک ، حواصیل خاکستری ، کاشم کوچک ، کشیم بزرگ ، فاخته شمارش شد.

وی گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای حفاظتی سد بار و حضور مداوم نیشابور و اداره حفاظت محیط زیست فیروزه و جلوگیری از تخلفات شکار و صید ، سد بار اکنون به یکی از زیستگاه های زمستان گذران و کلنی های پرندگان مهاجر در کشور تبدیل شده است. بوده است.

نوربخش افزود: مطابق دستورالعمل های اداره کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ممنوعیت شکار پرندگان آبزی ، زمینی و پرندگان آبزی ، ماهیگیری و گرازهای دافع ، از عموم مردم تقاضا دارم هرگونه تخلف در شکار و صید را به سازمان حفاظت محیط زیست گزارش دهند. زیست شناسی نیشابور را از طریق شماره تلفن های 42622627 و 42626280 گزارش دهید.

گفتنی است: پلیکان خاکستری گونه ای زمستان گذران در برخی از دریاچه ها ، تالاب ها و باتلاق های کشور است و پرنده ای مهاجر است که در سطح جهان در معرض خطر است و به عنوان یک پرنده از آن محافظت می شود و تأکید زیادی بر حفاظت از زیستگاه آن می شود. مهم است

دکمه بازگشت به بالا