ورزشی

اجتماع سالم انسان را به کمال می‌رساند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی در مراسم افتتاحیه پروژه اندیشه. تمدن دانشگاه های خراسان جنوبی و یادواره سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: انسان موجودی واقعی مثل اشرف نیست؛ بلکه انسان موجودی واقعی نیست. بلکه بالقوه و با استعداد است، موجودی که توانایی انسان شدن را دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انسان باید استعداد مرد شدن خود را در خود بروز دهد، این امتیاز فراتر از تلاش است. خوب، اگر دیگران دیکته ای می نویسند که کامل نیست، البته بر اساس علت و معلول و بر این فرض است که ما بسیار شنیده ایم که انسان ذاتاً مدنی است.


بیشتر بخوانید:

راه اندازی بخش دانش آموزی پروژه اندیشه تمدن


عبادی گفت: البته منظور از انسان مدنی این است که در نظام آفرینش بشری به گونه ای آفریده شده است که یکی از مقدمات شکوفایی استعدادها باید در سایه جامعه نهفته باشد.

جامعه عامل تربیت انسان است

فرمود: «کسی که انسان را تغذیه می کند و او را به جایگاه واقعی خود می رساند، جامعه است، انسان بدوی یک امتیاز و یک محرومیت دارد، محرومیت او این است که به هیچ کمالی نمی رسد، اما امتیاز او این است که دیگران نمی توانند چیزی را به او تحمیل کنند. ” او دیر فرار می کند، در حالت تمدنی که انسان به صورت جمعی، شهری و اجتماعی زندگی می کند، مزیتش این است که اگر شرایطش را داشته باشد می تواند همه چیز را بیاموزد، اما مشروط است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اینطور نیست که هر جامعه ای مقبول باشد، جامعه مقبولی است که کمالات، علم، ادب، ایمان، اخلاق را ارائه می کند، طلاب و دانش پژوهان باید تاریخ و شرایط معاصر را تحلیل کنند و بدانند. چه بر سر مردمی که مورد ستم و فریب قرار گرفته اند، آمده است.

امام جمعه بیرجند گفت: کشورهایی که نام و آوازه دارند، همه دنیا را در قفس و زندانی کرده اند، در همین کشورها گزارش می شود که ده ها هزار کودک پناهنده ناپدید شده اند. اگر یک شب بچه های ما دیر به خانه بیایند، ماچی چه می شود؟ اما در کشورهای اروپایی بچه های پناهنده ناپدید می شوند، آنهایی که زنده می مانند، سیاستمداران آن کشورها می گویند اگر در سرما بمیرند بهتر است به فرانسه یا لهستان بروند و این کشورهای معروف نه تنها تماشاگر هستند، بلکه سازنده اینها هستند. شرایط

عبادی ادامه داد: این تمدن کجاست؟ این تمدن که به مراتب بدتر از وحشیگری است. زیرا آنها به طبیعت فرار می کنند، اما این مردم کجا می روند، همه جهان را می گیرند، همه چیز را از میانمار، نیجریه، اروپا، یمن، سوریه و فلسطین ویران کرده اند، تنها یک راه وجود دارد و آن راه پیامبران است. پیام الهی که خالق هستی و انسان است، برنامه گرد هم آمدن انسان. اما باید جامعه ای باشد که به تمدن مطلوب دست یابد.

ارائه طرح جدید مبتنی بر دین و معرفت از دانش آموزان

وی گفت: آرمان شما دانش آموزان با دین و علم این است که طرحی را بازآفرینی کنید که سردار بزرگوار شهید قاسم سلیمانی در نامه ای خطاب به خانواده خود نوشت: دوست ندارم تصور کنم برای کشتن لباس نظامی پوشیده ام، اما من کردم. من برای کشتن آدمکش ها لباس نظامی پوشیدم.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی افزود: انسان حبیب خداست و اشرف مخلوق است، کرامت انسان از کعبه بالاتر است، این مکتب انبیا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تشکیل حکومت ولایت فقیه که همان ولایت انبیا است که البته حق تصرف دارد در خواب حرام است. او را بیدار کن، مگر اینکه اذن داشته باشی یا او به تو داده باشد، حق نداری او را بیدار کنی، حتی اگر نمازش خوانده شود، یا اگر در خواب به کسی ضرر مالی بزند، حتی اگر هوشیار نباشد، باید بپردازد.

عبادی ادامه داد: در دین خدا باید حقوق و کرامت همگان حفظ شود. ما بزرگ و کوچک نداریم و همه حق مساوی دارند چه رسد به کشتن انسان که این گناه کبیره است. چون مغولها ابزار نداشتند; اما آنها ابزار داشتند.

وی گفت: تمدن معنای واقعی برنامه های دین است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انقلابی که مردم در آن حرکت کردند و در مقابل ظلم بین المللی ایستادند و پیروز شدند، فرصت بازگشت به مکتب را فراهم می کند. از پیامبران و پیروی نکردن از این ستمگران». هر چه می کشد و می خورد تا هر انسانی به حقش برسد، اساس انقلاب اسلامی یعنی در این 40 سال یک سیلی هم نخورده ایم. ما فقط دفاع کردیم. اما در جبهه کفر به صورت جامع و به گونه ای که همه احتمالات باید با ما روبرو شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: اولین گام پیروزی انقلاب اسلامی بود که نه شرق کمونیسم و ​​نه غرب لیبرال نتوانستند در آن تأمل کنند و مرتجعین منطقه در جبهه ها علیه ایران حضور داشتند.

دولت ها بر اساس سلیقه حزبی عمل کرده اند

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: استکبار برای استقلال یک لحظه حضور نداشت، در این بیش از 40 سال هر کاری از دستشان بر می آمد انجام دادند. اما اگر خدا بخواهد نهضت انقلاب اسلامی پیروز شد، ارتش تشکیل شد و دولت و مجلس و ارتش و قوه قضائیه داشت. اما این کافی نیست که ما از دولت های مختلف گذشته ایم. اما مشکل ما این است که دولت ها مطابق قانون اساسی عمل نکردند. آنها بیشتر بر اساس حزب و سلیقه خود عمل کردند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها به این موضوع اشاره کرده اند، اما بسیاری از اختیارات قانونی خود سوء استفاده کردند و به دشمن آسیب وارد کردند و باعث شدند دشمن به اقتصاد و فرهنگ ما هجوم بیاورد و به حکومت اسلامی می رسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: یکی از شرایطی که می تواند جامعه را به کمال برساند، جامعه سالم است، اقدام کردند، آن وقت پیشرفت خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم باید در دامان حکومت اسلامی تربیت شوند نه سلیقه ای که مردم را گران کند و با نفوذ خود به فرهنگ مردم آسیب وارد کند. آن وقت نمی توانیم مردم را به زور به بهشت ​​ببریم. .

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جامعه اسلامی محصول کار فنی، علمی، فرهنگی و سیاسی برای ایجاد تمدن اسلامی است و زمانی که جامعه اسلامی محصول دولت اسلامی است، از همه اقشار انتظار می رفت که نتواند. تحلیل مشکلات دولت اسلامی لانه تربیت اسلامی است.

عبادی بیان کرد: این دستوری که در مرحله دوم انقلاب اسلامی ذکر شد یک دستور علمی است که تمدن اسلامی به دنبال آن است، این مراحل باید یکی پس از دیگری انجام شود، تمدن اسلامی یعنی جامعه اسلامی به جایی برسد که در جامعه ما متولد شوند. بیا و بدون آموزش خاص رشد کن جامعه به خودی خود یک انسان است.

جامعه اسلامی زمانی ایجاد می شود که کودکان سبک زندگی اسلامی را بیاموزند

وی افزود: جامعه اسلامی زمانی ایجاد می شود که کودک فارسی در خانواده های ترک فارسی صحبت کند، ترکی در بین ترک ها صحبت شود، عرب ها به طور خودکار با فرزندان خود عربی صحبت کنند، کودکان در جامعه اسلامی به طور خودکار سبک زندگی و ارزش ها و کمالات اسلامی را بیان کنند. .

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: جامعه مناسب وقتی به تمدن رسید همه رشد می کنند و مثل خورشید به همه نور می دهند، شما فرزندان و فرزندان حاج قاسم سلیمانی هستید و این شهید بزرگوار فدای این مکتب و بر خلاف این آرمان حرکت کرد همه اگر در دامان حاج قاسم باشد جز خیر نمی بیند، هیچ بدی در زندگی شهید سلیمانی نبوده است.

امام جمعه بیرجند گفت: دانشجویان و دانشگاهیان باید رویای حاج قاسم را در برابر همه مفسدان و ظالمان و ظالمان پیاده کنند اما رهبر انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب را نوشتند که الهام است.

عبادی ادامه داد: انتخاب سالم و نتیجه اتفاقی که افتاد کار سختی بود اما در شرایط سخت کرونا، در دو نقطه شیوع ویروس کرونا، سرعت شیوع کمتر شد و انتخابات با این خوبی برگزار شد. . انتخاب.” آنها با دو قوه دیگر به سراغ مردم آمده اند تا مشکلات را حل کنند و شما می توانید به آرمان تمدن اسلامی دست یابید و از حکومت اسلامی و جامعه اسلامی عبور کنید.

نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی گفت: دشمنان و دشمنان آنقدر به مردم ما آسیب رسانده‌اند که آنها را خسته کرده‌اند، اما مردم همه سختی‌ها را تحمل کردند و از این سختی‌ها میوه‌های شیرین گرفتند، اما ما منتظر ابتکار شما هستیم. ، بچه های حاج قاسم بعد از 40 سال آزمون و خطا منتظر ایجاد تمدنی هستیم که بوی ظهور حضرت مهدی (عج) از آن خواهد آمد.

حاج قاسم سرباز ولایی بود

در ابتدای این مراسم سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحوم علامه آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت. وی از زحمات ارزشمند حوزه دانشجویی حاج قاسم در برگزاری این نشست ویژه و نمایشگاه فرهنگی قدردانی کرد.

هاشمی با اشاره به مجاهدت های خالصانه سردار شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم از سربازان استان بود و عمر گرانقدر و پر برکت خود را در راه خدا و ائمه اطهار سپری کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و بیرجند گفت: تبیین ابعاد مدرسه حاج قاسم برای نسل جدید و آینده ساز کشور اسلامی ما یک ضرورت است.

استادان از پروژه ایده تمدن سازی استقبال کردند

در این مراسم حجت الاسلام محمدعلی جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان جنوبی نیز به بیان اهداف و گزارش های اقدامات انجام شده در طرح اندیشه تمدن اسلامی پرداخت و با اشاره به اینکه محتوای این طرح است. بر اساس کتابی جذاب و کاربردی است. وی گفت: قرآن (کتاب اندیشه تمدنی) استقبال اساتید دانشگاه های دولتی و غیردولتی استان از تفکر تمدنی است. پروژه خوب بود

وی افزود: دور دوم این طرح بر اساس کتاب پیرمرد 250 ساله اثر برتر آغاز می شود.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار آنا در بیرجند، اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح ایجاد و گسترش نگرش تحول آفرین و تمدن ساز در بین اساتید و دانشجویان است.

وی افزود: این طرح ابتدا به اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان ارائه شد و سپس سایر اساتید دانشگاه نیز در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/4117/4062/

دکمه بازگشت به بالا