اجتماعی

محیط زیست هیچ کاری برای “هورالعظیم” نکرده است / تصاویر مرگ ماهیان دل انسان را به درد می‌آورد

یومیر / خوزستان یکی از اعضای دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار تصاویر مرگ ماهی و تشنگی گاومیش در تالاب خشک هورالعظیم گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست دارای یک سازمان گسترده و طولانی با تولید صفر و هیچ اقدامی برای هورالعظیم انجام نداده است شاکی دادگاه آب محیط زیست تالاب هورالعظیم است.

مجتبی یوسفی در گفت وگو با یومیر ، با انتقاد از وضعیت تالاب هورالعظیم ، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که متأسفانه در کشور با آن روبرو هستیم ، دیدگاه های جزئی و عدم دیدگاه در مورد موضوعات مختلف از جمله مسائل زیست محیطی است که باعث ایجاد Der برای مردم مناطق مختلف مشکل ساز شود.

وی افزود: تصمیمات غیرکارشناسی و عدم توجه به نظرات کارشناسی مشکلات جدی برای محیط زیست کشور ایجاد کرده است.

یکی از اعضای دفتر مجلس شورای اسلامی گفت: “برخی از رهبران بلند پرواز که خود را در موضوعات مختلف متخصص می دانند ، با تصمیمات غیرعلمی و غیرحرفه ای مانند انتقال آب از حوضه های بین بخشی و عدم توجه به اکوسیستم ها و مسائل زیست محیطی ، برای مناطق جنوبی به خصوص در خوزستان مشکلات جدی ایجاد می کنند.

یوسفی با بیان اینکه عدم آگاهی از مسائل زیست محیطی هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده است ، تصریح کرد: با خشک شدن تالاب های هورالعظیم و شادگان شاهد وجود گرد و غبار در استان خوزستان بودیم و مجبور شدیم یک پول زیادی برای مبارزه با گرد و غبار بیایید واقعیت را بپذیریم ، این نشان دهنده عدم رهبری صحیح و تصمیمات اشتباه و غیرحرفه ای توسط برخی رهبران است.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: “آقای کلانتری و کل سازمان آژانس حفاظت از محیط زیست دانمارک فقط نام محیط زیست را یدک می کشند ، اما در اصل آنها” سازمانی نسبت به محیط زیست هستند. “

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست باید مسئول رفع مشکلات ایجاد شده برای هورالعظیم باشد اما کمبود حق آبه این تالاب مشکلات زیادی را برای موجودات زنده تالاب و ساکنان آن در تالاب.

یکی از اعضای دفتر مجلس شورای اسلامی گفت: “سازمان حفاظت از محیط زیست دارای یک سازمان گسترده و طولانی با خروجی صفر است و هیچ اقدامی برای هورالعظیم انجام نداده است ، در حالی که این سازمان باید حقوق آب Hur al-Environment را مطالبه کند. . -تالاب عزیم. “

یوسفی با اشاره به انتشار تصاویر مرگ ماهی و تشنگی گاومیش در تالاب های خشک حورالعظیم گفت: اکوسیستم تالاب های هورالعظیم به هم خورده است. تصاویر منتشر شده درباره مرگ ماهی در تالاب و گاومیش در هورالعظیم قلب هر انسانی را آزار می دهد. اگر موجودات زنده موجود در تالاب از بین بروند و هورای بزرگ مانند دریاچه ارومیه خشک شود ، دیگر نمی توان آن را به حالت سابق خود بازگرداند.

وی با بیان اینکه تصمیمات اشتباه برخی از رهبران مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است ، افزود: معیشت مردم ساکن در اطراف تالاب هورالعظیم تهدید می شود.

نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان های جنوبی ، غربی و شرقی کشور به دلیل ضعف حاکمیت و توجه ویژه به استان های خاص ، خالی از سکنه می شوند.

یکی از اعضای دفتر مجلس شورای اسلامی گفت: “ما مسائل مربوط به تالاب هورالعظیم را از وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی مطالبه خواهیم کرد و در سطح ملی برای حل مشکلات و تأمین تلاش خواهیم کرد. آب به تالاب هورالعظیم. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا