حوادث

ابلاغ احتساب سنوات سربازی روستاییان به عنوان «سابقه بیمه»؛ به‌زودی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه حدود هفت میلیون نفر در جامعه هدف ما تحت پوشش نیستند و عضو هیچ صندوقی نیستند که به دنبال پوشش این افراد باشیم، گفت: 10 نفر و به ازای هر 10 نفر است. بیمه شده، یک مستمری بگیر وجود دارد.

به گزارش یومیر، بیت الله برخاری در نشست خبری که به مناسبت سوم خرداد هفدهمین سالگرد ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد، اظهار داشت: امروز این بنیاد وارد هفدهمین سال تاسیس خود شد. این صندوق از برکات و زاییده نظام جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس اصل 29 قانون اساسی که بیمه را حقی همگانی می داند تشکیل شده است.

وی افزود: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت هدف صندوق تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و با اقدامات انجام شده ضریب نفوذ ما 15 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه این صندوق هم جوان و هم پویا و مستعد است، گفت: اولین رویکرد ما حاکمیتی است، بنابراین سعی می کنیم کسانی را که می توانند به عضویت صندوق درآیند و ملاقات کنیم، پوشش دهیم. شرایط آن. . در رابطه با ثبات صندوق وضعیت خوبی داریم و ضریب حمایت 1 به 10 است و به ازای هر 10 بیمه شده یک نفر بازنشسته می شود.

این نهاد ادامه داد: برنامه و راهبرد توسعه بنیاد را بر اساس دیدگاه های علمی و محاسبات اکچوئری تدوین کرده ایم و معتقدیم اگر بر اساس این رویکرد حرکت کنیم، نه تنها پایداری بنیاد حفظ می شود، بلکه می توانیم پوشش های تحت پوشش را نیز افزایش دهیم. انجمن.”

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه بیش از 29 پروژه راهبردی را در قالب برنامه تعریف کرده ایم که طی پنج سال به تدریج اجرا می شود، گفت: توسعه نظام های دانش بنیان در حوزه مالی و اقتصادی. فرآیندها، توسعه سیستم های دانش محور در فرآیندهای توسعه، اشتغال، سرمایه انسانی و سازمانی از محورهای این برنامه است.

وی ادامه داد: یک سوم جمعیت کشور جامعه هدف ما هستند که باید تحت پوشش صندوق قرار گیرند. این جامعه هدف شامل حدود 9 تا 10 میلیون نفر است. همچنین بیش از دو میلیون بیمه شده فعال داریم و با این حساب حدود هفت میلیون نفر در جامعه هدف ما تحت پوشش نیستند و عضو هیچ صندوقی نیستند که در صدد پوشش آن باشیم که در این صورت به سمت فقرزدایی رفته ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به هدف گذاری برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید طی سال آینده گفت: در این صورت بیش از 70 درصد رشد خواهیم داشت.

تاسیس افزود: این صندوق بر اساس سطوح درآمدی حق بیمه دریافت می کند و بالاترین سطح درآمدی ما که سطح هشت است، 2 میلیون و 660 هزار تومان با حق بیمه 133 هزار تومان در ماه است. دولت به عنوان یک شخص حقوقی دو برابر این مبلغ را می پذیرد و به صندوق واریز می کند. جوایز به گونه ای تعیین می شوند که تمام گروه هدف در هر صورت توانایی پرداخت آن را داشته باشند. کمترین سطح حق بیمه در پایین ترین سطح درآمد 50000 تومان است.

وی افزود: مستمری بازنشستگی نیز در رابطه با همین حق بیمه تعریف شده است. تلاش می کنیم به سمت کفایت مستمر حرکت کنیم، بنابراین امسال 60 درصد سطح درآمد خود را افزایش دادیم که در 17 سال فعالیت صندوق بی سابقه بوده است. ما سعی می کنیم هر سال سطح درآمد را به طور مناسب افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به تلاش برای ارتقای ظرفیت کارگزاران صندوق، گفت: درآمد شرکت های کارگزاری امسال 50 درصد رشد داشته است. اقدام دیگر مکانیزه شدن انتقال سوابق بیمه ای است که 300 میلیارد تومان صرفه جویی شده است. هزینه تشییع جنازه بیمه شده را هم تایید کردیم.

استقرار افزود: تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف برای ارتقای پوشش بیمه ای جامعه هدف منعقد شده است.

وی گفت: سنوات سربازی جزو حق بیمه محسوب نمی شود که به تایید وزارت کار می رسد و به زودی اعلام می شود تا امکان خرید و محاسبه سربازی فراهم شود. وی گفت: ما بیش از 1800 دلال در خط مقدم کار داریم. مردم را می سازند و خود مردم هستند و در واقع دموکراتیزاسیون صورت گرفته است.

وی درباره مطالبات صندوق از دولت گفت: بیش از 90 درصد پرتفوی مالی شرکت ها در بورس است و نتایج مالی ما بسیار شفاف است. اما ما 11 هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم، اگر درصدی از سهام پتروشیمی خلیج فارس یا سایر کالاها را به ما بدهند، مطالبات ما به حداقل می رسد.

نهاد ادامه داد: مطالبات این رقم از دولت زیاد نیست. اما برای صندوق مبلغ قابل توجهی است و باید پیگیری کنیم و نگذاریم بماند و انباشته شود. دولت امسال 35 درصد بودجه ما را افزایش داده است، سال گذشته 100 درصد کمک بلاعوض دریافت کردیم و امسال هم تلاش می کنیم 100 درصد کمک بلاعوض بگیریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار دقیقاً دو میلیون و 374 هزار و 13 بیمه شده فعال داریم، گفت: از این تعداد یک میلیون و 850 هزار و 528 نفر مرد و 523 هزار و 485 نفر زن هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا