عمومی

آقای رئیس استعفا پیشکش، عذرخواهی هم نمی‌کنید؟

بخش خبر ساعت 21 شب گذشته همزمان با پخش گزارشی با حضور رهبر انقلاب هک شد و با تصاویری عجیب آنتن زنده جمهوری اسلامی ایران توسط ضد. انقلاب برای چند ثانیه! اینکه چطور ممکن است باکس های منتخب که ساعتی قبل از انتشار خبر نهایی و آماده پخش هستند، ناگهان جای خود را به تصاویر دیگر بدهند، یک مشکل فنی است که یا دست نفوذی هاست یا سیستم پخش از بیرون هک شده است. . .

اما نکته مهم سکوت عجیب رئیس سازمان تلویزیون در هر دو مورد است.

آقای رئیس! دفعه قبل (17 بهمن 1400) ظاهراً هنوز مستقر نشده بودید و میدان دست شما نبود، حالا چطور؟ بعد از جابجایی مدیران و تغییرات گسترده، وقوع چنین اتفاقی از همان جاده قبلی و دقیقاً به سبک سابق، آیا آنقدر مهم نیست که حداقل شبهه استعفا مطرح شود؟ یا باید در همان قسمت خبر یا قسمت بعدی توضیح رسمی داده شود؟ و از مسئول اصلی سازمان و نه کارشناسان همیشه در محل!

به راستی اگر در رسانه دیگری، در بخش های خبری، چنین اتفاقی رخ می داد، به بهانه «نفوذ» و تهمت، با آن رسانه چه می کردند؟ آقای رئیس! با دریافت دو گل در زمین خودمان، انتظار شفافیت و شفافیت داریم که نداریم و نداریم، آیا انتظار یک عذرخواهی ساده از شما زیاد است؟!

وقتی پخش زنان برهنه را در بخش اخبار با گزارشی ضعیف و با یک “ببخشید” یواشکی پوشش می دهید، البته یا در مورد این اتفاق عجیب سکوت می کنید و در کمتر از یک سال آن را تکرار می کنید یا به دوستان خود می گویید که از آن خارج شوند. «بی‌بی‌سی» -بودجه کنید و در مقابل بودجه رادیو و تلویزیون بگویید «من و تو» و پیشرفت حرفه‌ای را با کمبود منابع مالی توجیه کنید.

آقای رئیس! صحبت با منبع آگاه خود با خبرگزاری عمومی راه حل نیست.اینجا (بخوانید) بعد از حادثه برای اعلام دلیل به گفته منبع آگاه فقط مرهمی است که راه تکرار بسته شود وگرنه کنایه از بی پولی عذر بدتر از گناه و نشانه ضعف است. مدیریتی که حتی نمی تواند منابع خود را بر اساس اولویت ها تخصیص دهد، از “نفوذ و هک” جلوگیری می کند اما می تواند انتقاد کند که پول نبود، دوباره هک شدیم!

آقا رئیس جمهور و دیگر رهبران، باور کنید “عذرخواهی” بخشی از اختیار است!

دکمه بازگشت به بالا