عمومی

چرا بُغض مردم در قصه خرید سیسمونی نوه آقای قالیباف از ترکیه ترکید؟

زیرا صرف خرید سیسمونی از خارج جرم نیست و منطقی هم نیست که عمل دختر و داماد یک مسئول لزوما روی پای آن مسئول نوشته شود. اگر چه آقازاده ها در بسیاری از موارد از رانت و اعتبار پدر استفاده می کنند که نمونه های زیادی در جمهوری اسلامی دارد، اما در برخی موارد فرزندان مسئولین با اراده خود یا امکانات شخصی که ربطی به پدر ندارند می توانند یک حق الزحمه بگیرند. عمل غیر قانونی یا قانون یا عرف خارج از روابط و امکانات دستگاه رسمی نظام.

در این موارد لازم است مقام مربوطه در مواقع لزوم موضع مخالف خود را رسما اعلام و از اتهام ساقط کند.
به نظر من این نکته ای است که افکار عمومی متوجه آن شده و از آن آگاه است، اما با این وجود چرا ماجرای اخیر به سرعت در فضای مجازی منعکس شده و حملات گسترده ای به آقای قالیباف صورت می گیرد؟

طی چند سال گذشته، حداقل سه خبر و گزارش مستند از تخلفات در حوزه کاری و مسئولیت آقای قالیباف در دوران تصدی شهرداری به گوش جامعه رسیده است:
1. املاک نجومی
۲. تخلفات بزرگ عیسی شریفی، معاون قالیباف
نوار فاش شده از اختلاس 8 هزار میلیاردی در سپاه
در هر سه پرونده ارتباط تنگاتنگی با مسئولیت آقای قالیباف وجود داشت و قرار بود این پرونده در دادگاه علنی رسیدگی شود و اینکه آیا آقای قالیباف تبرئه شده است یا خیر. دوم، این پرونده در دادگاهی مخفی و مشکوک در حال رسیدگی است. قضاوت صادر می شود.
در مورد سوم، بالاترین مقام اجرایی که همه انتظار داشتند دستور صریح و قاطع رسیدگی به این پرونده را بدهد، از افشای این پیوند در فضای مجازی که البته توسط عوامل خود سپاه مانند اسلم و لجن انجام شد. که بر خلاف خاطرات انقلابی پخش شد.

علاوه بر این، آقای قالیباف با تمام اعتماد به نفس ناشی از احساس برتری، حاضر نمی شود حداقل در مصاحبه با یک رسانه یا خبرنگار برای توضیح اتهامات خود به مردم حاضر شود.
علاوه بر این، آقای قالیباف، رئیس مجلس قانونگذاری، از جمله مسئولانی است که قطعاً به نام دین، انقلاب، مقاومت، آمریکاستیزی، روحیه عاشورایی و لزوم آگاهی از اوضاع، موضع آشتی ناپذیری اتخاذ می کند. از شعب ابی طالب و ادامه تحریم هایی که بخش بزرگی از مردم ایران را به فقر و ذلت و بدبختی کشانده است و با تاخیر هر روزه در توافق صدها میلیون دلار به کشور و مانند دیگر مسئولان انقلابی و بصیر خسارت وارد می کند! از رنج مردم و میلیون ها خانواده زیر خط فقر و طبقه متوسط ​​رو به فروپاشی، کهکشان در امان نخواهد بود.

ماجرای پسر فرمانده کل قوا در خصوص مذاکرات برجامی را هم اضافه کنید که اسناد قانع کننده ای مبنی بر کشتی سازی پسرش برای فروش نفت و دور زدن تحریم ها منتشر شده است، اما پاسخ قانع کننده ای نداشته است. به ملت از این همه جفا و ظلم انقلابی و دین و نفاق توسط هیچ مسئول و نهادی قابل تحمل نیست.

با این مدل حکومت داری و حکومت داری مردم حق ندارند با دیدن اخبار سیسمونی خرید دختر و داماد و همسر سردار قالیباف رئیس مجلس انقلابی و ولایی، خشمگین شوند. پر کردن فضای مجازی از تحلیل های مختلف آقای قالیباف؟!

به نظر من هرکسی بگوید مردم چنین حقی نداشتند یا شریک و ذی نفع این مدل بدبختی در کشور است و یا دچار عقب ماندگی ذهنی می شود که البته تقصیری هم ندارد.

دکمه بازگشت به بالا