عمومی

آقای وزیراطلاعات! حواس‌تان به دولت هست؟

«طبق نظرسنجی‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور و بر اساس اعلام معتبرترین سازمان‌های جهان، مردم ایران به آینده امیدوار هستند…» دشمن در خارج از مرزهای کشور با توجه به ترور، تخریب و جنگ سایبری، شرایطی را برای تحریک جامعه و افزایش نارضایتی مردم برای تلاش برای شکست دولت و نظام ایجاد کرده است.

1- اینکه وزیر محترم اطلاعات بر خلاف رفتار برخی سیاسیون و رسانه ها دشمن را بیرونی خطاب کرده و انگشت سرزنش را به سمت منتقدان داخلی (که این روزها سهم عمده ای در صلح زمینی دارند) نشانه رفته است. چیز خوب. اگر این تعبیر را تصحیح فرآیندی بنامیم که سال ها نخبگان جامعه را از نظام جدا کرده است، رویکرد ارزشمندی است.

2- شاید در اینکه دشمن می خواهد مردم را از آینده کشور ناامید کند شکی نیست اما بحث امروز و دیروز نیست. سال‌هاست که چنین انگیزه‌ای داشته‌اند، اما گاهی رسانه‌های رسمی کشور و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی با تضعیف برخی دولت‌ها، ناامیدی گسترده مردم را به دنبال داشته‌اند و در حالی که کمتر شنیده می‌شود که مردم ایجاد ناامیدی را محکوم کنند. ; در میان بزرگان شورای هماهنگی تبلیغات، جایی که آقای وزیر صحبت کرد.

3- داده های مربوط به نظرسنجی ها که آقای. خطیب درباره امیدهای مردم ایران صحبت کرد، قطعاً موجود است و قابل ارائه است. ارائه متن کامل این مطالعات می تواند خدمات بیشتری را برای دولت به همراه داشته باشد و از سوی دیگر مورد توجه و بررسی مردم و کارشناسان قرار گیرد. امید به آینده نمی تواند توهمی و مانند سراب باشد. دارای پارامترهایی است که با اعلام و انتشار مطالعه می تواند نقش و جایگاه آن را روشن کند.

4- از جمله رفتارهایی که باعث ناامیدی مردم می شود، دستاوردهای دولتمردان است. البته اگر شعاری بدون عمل مطرح شود و ده ها و صدها بار تکرار شود، قطعاً نتیجه آن امید نیست، بلکه به تدریج تسلیم ناامیدی می شود. یکی از نمونه ها ظاهر وزیر سابق رفاه است که سرابی از امید به وجود آورد و در نهایت بزرگان دولت از او عذرخواهی کردند که مانع ناامیدی بیشتر شد.

5- وزیر محترم اطلاعات می فرمایند اکنون یک دولت انقلابی و مردمی روی کار آمده و قصد دارد اقتصاد را دگرگونی اساسی کند. این جمله را همه گفته بودند، به صورت آرزو یا سخنرانی یا شعار بود، اما وقتی وزیر محترم می‌گویند، این فقط یک آرزو نیست، یک تازگی است و می‌تواند تبدیل به «الزام» شود. جناب عالی بیش از هرکسی می دانند که هر اقدامی که به این میل خدشه وارد کند ضد انقلاب و ضد مردمی است و احتمالاً وزارت اطلاعات به عنوان چشم و گوش باز کشور از دولتی که بیشترین همکاری را دارد باخبر است. از اول انقلاب تاکنون) تصمیمات به موقع برای عزل رهبران نالایق خواهد گرفت و خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا