عمومی

سفیرانگلیس قبل از ثبت نام احمدی نژاد برای انتخابات1384، از کجا یقین داشت او رئیس جمهور می شود؟!

این کتاب که در ادامه دو جلد قبلی منتشر شده است ، به خاطراتی از سالهای 1378 تا 1388 اختصاص یافته است. این کتاب در قالب مصاحبه ای است که توسط سعید عالمیان انجام شده است.

در بخشی از کتاب ، محسن رفیق فردوست می گوید:

“سفیر فلسطین … دوست من است. او نزد من آمد … کسی گفت ، دیشب ملاقات با همه سفیران (بیگانگان ساکن در ایران) بود و بحث در مورد انتخابات (2005) در ایران بود ، همه گفتند. یکی گفت آقای هاشمی ، یکی گفت قالیباف ، دیگری گفت آقای. لاریجانی … سفیر انگلیس [ریچارد دالتون]سرش پایین بود و هیچی نگفت. از سفیر انگلیس پرسیدیم که چرا شما صحبت نمی کنید؟ سرش را بلند کرد و گفت: “همه شما اشتباه می کنید ، رئیس جمهور ایران ، شهردار تهران[احمدی نژاد] است.” آیا ما گفتیم که وی ثبت نام نکرده است؟ وی گفت: “خوب ، او ثبت نام می کند.”“من می خواهم این خبر را به شما بدهم …
چند روز قبل از اتمام مرحله دوم ، زاویه[سفیر فلسطین] او آمد و گفت: “دیشب جلسه ای برگزار شد. قبل از شروع بحث ، به سفیر انگلیس گفتیم كه احمدی نژاد ثبت نام كرد و در دور دوم یكی از دو نفر شد ، اما رأی آقای هاشمی بیشتر است …” “همانطور که قبلاً گفتم ، رئیس جمهور ایران شهردار تهران است!”

ریچارد دالتون ، سفیر انگلیس در تهران در سال 2005

انشالله ، من می خواهم هر چه سریعتر این کتاب را تهیه کنم. شاید چیزهای دردناک تری در خاطرات رفقا وجود داشته باشد ، که وی با عنوان “من به تاریخ می گویم” منتشر کرد.

1717

دکمه بازگشت به بالا