اقتصادی

آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در راستای تقویت دیپلماسی انرژی، توافقات خوبی با کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه صورت گرفته است و اکنون آرزوی دیرینه پالایشگاه فراساحلی محقق می شود.

به گزارش یومیر، فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز (سه شنبه 24 خرداد) کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت، اظهار کرد: دیپلماسی انرژی از ابتدای کار مجلس یازدهم به عنوان یکی از اولویت های اصلی مطرح بوده است. دولت سیزدهم.» علاوه بر رئیس جمهور، رئیس مجلس و اعضای کمیسیون انرژی نیز به این موضوع توجه ویژه ای داشتند. خوشبختانه دیپلماسی انرژی ما در آسیای مرکزی، روسیه، خلیج فارس، شرق و غرب با وجود تحریم های آمریکا و تشدید خصومت ها علیه کشورمان به خوبی پیش می رود و توافقات و توافقات بسیار خوبی تاکنون صورت گرفته است.

وی افزود: گام بعدی در دیپلماسی انرژی در رابطه با آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا برداشته شده است که توافقات خوبی با ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه انجام شده است و اکنون رویای دیرینه یک فراساحل است. پالایشگاه در راه است. درست است، واقعی.” . نگاه بعدی به اروپا و آسیای شرقی است. ارتباط با این کشورها از اهداف بعدی وزارت نفت و کمیسیون انرژی است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد پالایشگاه فراساحلی، افزایش تولید و فروش نفت با وجود تشدید تحریم ها و صادرات خدمات فنی و فنی از اهداف ایران در برقراری این روابط است. البته وضعیت نفت ایران شرایط کافی و لازم برای تبدیل شدن به محور مبادلات نفت و گاز در منطقه را دارد و جمهوری اسلامی ایران را باید قطبی در دنیای انرژی دانست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا