عمومی

رمزگشایی از ۱۴۰ فقره سرقت‌های سریالی شبانه در خراسان رضوی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، سردار ابراهیم قربان زاده گفت: در پی گزارش سرقت های سری سیم و کابل برق در نیشابور ، دستورات لازم جهت پیگیری سریع موضوع صادر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور در عملیاتی مشترک با 13 تیم تحقیق پلیس این شهرستان در اجرای این طرح بررسی و پوشش خودروی پراید مسروقه و نظارت بر شناسایی راننده و دو سرنشین این خودرو یکی از بزرگترین عامل سرقتهای زنجیره ای.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری متهم وارد عمل شدند اما عاملان اقدام به فرار سریع کردند که عملیات شکار آغاز شد و مأموران پلیس پس از مدتی با شلیک هوایی خودروی سرقتی را متوقف کردند.

سردار قربان زاده گفت: در این عملیات یکی از سارقان دستگیر و در بازرسی از خودرو حدود 500 متر کابل برق کشف شد اما همدستان دو همدست شب در تاریکی فرار کردند.

جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور در تحقیقات فنی و پلیسی دریافتند سرکرده سابق این باند سرقت های زنجیره ای در استان انجام داده و تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرهای مختلف خراسان رضوی است که محل اختفای خود در حوالی مشهد را شناسایی کرد. پلیس نیشابور در اقدامی غافلگیرانه متهم اصلی را در مخفیگاهش دستگیر کرد.

سردار قربان زاده گفت: متهم در تحقیقات اولیه به 140 فقره سرقت سیم و کابل و همچنین سرقت از مغازه های نیشابور ، زبرخان ، کاشمر و تربت حیدریه و تحقیقات برای کشف ابعاد مبهم پرونده و شناسایی و دستگیری سایرین اعتراف کرد. متهمان در ارتباط با این باند به حرفه سرقت خود ادامه می دهند.

جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: تحقیقات در مورد سرقت های انجام شده توسط اعضای این باند نشان می دهد عاملان سرقت با مشاهده نقاط مراقبت و موارد پیشگیرانه سرقت ها از سهل انگاری و بی احتیاطی قربانیان سوused استفاده کرده و اقدام به سرقت می کنند. این نکات و هشدارها و توصیه های پلیس همراه با استفاده از تجهیزات پیشگیری از سرقت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در صورت مشاهده افراد ناشناس و وسایل نقلیه مشکوک در محل سکونت آنها ، باید با اورژانس پلیس 110 تماس بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا