اجتماعی

۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت جابه‌جا می‌شوند

یومیر/قم رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با انتقاد از عدم اجرای آیین نامه سرویس مدارس گفت: 80 درصد دانش آموزان قم توسط افرادی که فاقد صلاحیت نسبت به آیین نامه سرویس مدارس هستند جابه جا می شوند.

علی نیک رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در پنجاه و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که امروز 10 مردادماه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، نرخ های پیشنهادی را اعلام کرد. . برای حمل و نقل دانش آموزان مدارس قم. به قرارداد توجه کرد و گفت: نرخ سرویس مدارس قم از سال های گذشته همواره پایین بوده و این مشکل سیستم حمل و نقل شهری را با مشکل مواجه کرده است.

وی با انتقاد از عدم اجرای کامل آئین نامه سرویس مدارس گفت: 80 درصد دانش آموزان قم توسط افرادی که صلاحیت ندارند طبق آیین نامه سرویس مدارس جابه جا می شوند و نسبت رانندگان تاکسی قم از این مکان 20 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته سیستم مدارس عملا تعطیل شده است، افزود: تعرفه 250 هزار تومانی سرویس مدارس در ماه رقمی نیست که تاکسیرانان قم قبول کنند. . .

وی تصریح کرد: در مواردی که دانش آموزان توسط رانندگان شخصی جابجا می شوند، گاهی شاهد حضور بیش از 6 دانش آموز در خودروها هستیم که این امر موجب بروز مشکلات ایمنی و بهداشتی می شود.

مسعود طبیبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز ضمن تعیین تکلیف تعرفه پیشنهادی حمل و نقل دانش آموزان مدارس شهر قم، گفت: آیین نامه سرویس مدارس شهر قم ناقص اجرا می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در شرایط کنونی به دلیل ساماندهی نشدن سرویس مدارس، ایمنی و سلامت دانش آموزان در دست برخی از رانندگان بی صلاحیت و پرخطر است.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان شاغل در سیستم مدارس هستند که نتایج منفی بالایی دارند، گفت: سبک رانندگی آنها می تواند به چالشی برای مدارس و خانواده ها تبدیل شود.

طبیبی در پایان اظهار داشت: با تصویب نرخ پایین 250 هزار تومانی سرویس مدارس، فرصت شهرداری قم برای ساماندهی سرویس مدارس بار دیگر از دست می رود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا