اجتماعی

دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در انتشار و ابتلا به کرونا هستند

یومیر / بوشهر دبیر ستاد مبارزه با تاجگذاری در استان بوشهر گفت: مطابق قوانین بین المللی ، شرایط تاجگذاری اولین جایی است که تعطیل شده و آخرین مکان بازگشایی مدارس است.

سعید کشمیری با بیان اینکه در حال حاضر 274 بیمار بستری در بخش های کرونا ویروس در بیمارستان های استان بوشهر وجود دارد ، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 55 بیمار در بخش های کرونا ویروس در بیمارستان های بوشهر بستری شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 138 مورد مثبت مثبت در بیمارستان های استان بستری شده است ، گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته 49 مورد از بخش های عروق کرونا ویروس در استان بوشهر در شرایط خوب از بیمارستان مرخص شده اند که از این تعداد 22 مورد نهایی بوده است اتفاقی.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر 51 مورد در بخش های مراقبت ویژه بستری شده است ، افزود: از این تعداد ، 22 نفر در حال حاضر با استفاده از دستگاه تنفس می کنند.

کشمیری خاطرنشان کرد: متأسفانه 4 نفر از هموطنان عزیز ما در روز جمعه درگذشتند و همه آنها از نظر بیماری عروق کرونا ویروس که 34 تا 71 سال سن دارند ، آزمایش مثبت داشتند.

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر با تأکید بر اینکه از حضور دانش آموزان در مدارس کاملاً آگاه است ، گفت: در دستورالعمل بازگشایی مدارس که توسط وزارت بهداشت ، آموزش و پرورش تهیه شده حداقل فاصله دانش آموزان در کلاس یک متر و توسط زنگ هشدار دانش آموزان به طور همزمان به یک اتاق دسترسی ندارند.

وی افزود: 80 درصد شهرهای استان بوشهر قرمز و نارنجی و دو شهر دشتی و جم تاج زرد هستند.

سعید کشمیری با بیان اینکه ویروس کرونا تاکنون مشکلات مختلفی را در مناطق مختلف ایجاد کرده است ، ادامه داد: طبق دستورالعمل های بین المللی ، تاج اولین مکان برای تعطیلی و آخرین مکان برای بازگشایی مدارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه دانشجویان آسیب پذیرترین گروه در شیوع و انتقال بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند ، اظهار داشت: دانشجویان می توانند ناقل ویروس کرونا برای اعضای خانواده خود به ویژه افراد میانسال و سالخورده باشند که اقدامات بهداشتی را در بین دانش آموزان دنبال می کنند زمینه مقابله با تاج مهم و ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا