اجتماعی

دانش آموزان مناطق سفید هم گروه بندی شدند /تکمیل ۹۹درصد ثبت نام‌ ابتدایی ها

معاون آموزش ابتدایی مدیر آموزش ابتدایی با اشاره به تجربه بازگشایی مدارس در کشورهای غربی گفت: در مناطق سفید امکان راه اندازی مدارس بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک را داشتیم اما در این مناطق نیز گروه بندی کردیم.

به گزارش یومیر ، رضوان حکیم زاده با اشاره به اتمام 99 درصد ثبت نام در دبستان گفت: امیدواریم بقیه اطلاعات تکمیل و ثبت نام دبستان نیز به پایان برسد.

وی شرایط اساسی را ویژه توصیف کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا کرانه ای است و بیشتر کشورها درگیر این بحران هستند ؛ اما بیشتر آنها مدارس را بازگشایی کرده و به صورت حضوری آموزش می دهند.

حکیم زاده با اشاره به نحوه آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی اظهار داشت: موضوع مهم یک نگاه جامع به سلامت است که نه تنها بدن کودکان را شامل می شود و در این بین سلامت روانی آنها بسیار مهم است.

معاون آموزش ابتدایی مدیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس گزارش ها و تحقیقات جهانی ، دوری دانش آموزان از مدرسه باعث آسیب های روحی زیادی به آنها می شود و باعث انزوای اجتماعی و تأثیر منفی در رشد مهارت های اجتماعی آنها می شود.

حکیم زاده این موضوع را برای کلاس اول دبستان که دانش آموزان برای اولین بار دنیای مدرسه را تجربه می کنند ، از اهمیت بیشتری برخوردار دانست و تصریح کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی برای ایجاد ایده در مورد دنیای مدرسه و یادگیری باید ارتباط نزدیک با معلمان برقرار کنند. .

وی همچنین از عدالت آموزشی به عنوان یکی از نتایج مدرسه رفتن یاد کرد و گفت: بنابراین آموزش و پرورش از یک مدل ترکیبی استفاده کرد به گونه ای که آموزش نیمه چهره و نیمه مجازی است.

به گفته حکیم زاده ، سخت ترین پروتکل های بهداشتی باید در مدارس اعمال شود و دانش آموزان باید به گروه های فاصله اجتماعی تقسیم شوند و بخشی از تحصیلات خود را در مدارس بگذرانند.

وی با اشاره به مدل ترکیبی مدارس در تهران گفت: همکاران ما در مدرسه حضور دارند و به خانواده ها توصیه می کنیم در ساعات کوتاه فرصت رفتن به مدرسه را به دانش آموزان بدهند.

حکیم زاده افزود: ما نمی دانیم کرونا چه مدت در کنار ما خواهد بود و کودکان باید زندگی را بیاموزند و البته باید به یاد داشته باشیم که کودکان از یک محیط کاملا قرنطینه خارج نمی شوند.

وی در مصاحبه با صبح و گفتگو گفت: “ما از خانواده ها می خواهیم که اجازه دهند کودکان به مدرسه بروند و سعی کنند در شرایط سخت زندگی کنند.”

حکیم زاده افزود: یکی از برنامه های ما سرمایه گذاری در ارتقا مهارت های بهداشتی برای آموزش کودکان برای آینده است. به خصوص در این سن ، آموزش هر رفتاری به کودک جزئی از رفتار او می شود و در بزرگسالی نهادینه می شود.

وی افزود: نگرانی کارشناسان نیز مسئله مهمی است اما به دلیل تنوع نظرات ما با وزارت بهداشت هماهنگی داریم و از نظر تهیه پیش نویس پروتکل آن را با هماهنگی و نظارت کامل وزارت بهداشت تهیه کرده ایم.

حکیم زاده همچنین کار با کودکان در شرایط دشوار را سخت توصیف کرد و خاطرنشان کرد: مدارس با وجود همه خطرات ، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حکیم زاده با تأیید اینکه پروتکل اجرایی در مدارس کشور سختگیرانه تر از سایر کشورها است ، افزود: “ما در مناطق سفید توانستیم بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک در مدارس فعلی به دانش آموزان برسیم. . اما در این مناطق نیز گروه بندی کردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا