عمومی

عقلای قوم حواسشان به روزهای آینده هست؟

مدت هاست که عادت کرده ایم مذاکرات هسته ای را در جاهای مختلف برگزار کنیم و هر بار که کلمه مذاکره را می شنویم، اتفاقات خوب و بد زیادی در کشور می افتد، از تمایل افراد مختلف برای بهینه سازی شرایط تا افق های دوردست. ثبات و آرامش، ناشی از آن در ذهن ما می گذرد.

از سوی دیگر، هر بار که با ابهام مذاکرات مواجه می شویم، انبوهی از اتفاقات تلخ و برخی شیرین در ذهن مردم کوچه و بازار به وجود می آید، اما به هر حال چند روزی است که موضوع از مذاکرات هسته ای تنزل دادن عرصه سیاسی بوده است

در چنین شرایطی، مهم روح مذاکرات و جایگاه آن یا عنوان این مذاکرات نیست، بلکه نتیجه و عملکردی است که از آن به عنوان هنر دیپلماسی یاد می شود و به همین دلیل افکار عمومی را خسته کرده است. از ناملایمات زمان، نتایج گفتگوها از هر چیز دیگری مهمتر است. رویاها و امیدهای خود را با آن بسازید و در چنین فضایی نقش مردان بزرگ در تصمیم گیری برای ایجاد آرامش و امید بسیار تعیین کننده است.

از سوی دیگر، برخی ملاحظات سیاسی ممکن است برای انجام مذاکرات مفید باشد، زیرا دیپلمات‌ها می‌توانند از ابزارهای مختلفی برای مدیریت رقبای خود با حفظ منافع ملی و دادن امتیازات لازم به گونه‌ای استفاده کنند که در نهایت پیروزی معنا پیدا کند. داشتن طرح ها و کارت های متعدد برای ارائه در میز مذاکره می تواند بحث ها را از نقطه انجماد به نقطه جوش برساند.

اکنون در شرایطی که خاورمیانه به گذرگاه مقامات مختلف جهانی تبدیل شده و هیئت های مختلف با برنامه های خاص خود برای اجرای برنامه های خود وارد منطقه می شوند، به نظر می رسد هر بازیکن باهوشی باید امتیاز خود را محاسبه کند تا از بازی دیپلماتیک کنونی جلوگیری کند. . عقب نمانید و به عبارتی با فعال کردن رایزنی و دیپلماسی برای خنثی کردن سیاست های رقبا و به دست آوردن فرصت های مناسب بیندیشید، در چنین شرایطی می توانید مسئولان و تصمیم گیرندگان را خشنود کنید.

اکنون سفر بایدن در حال انجام است و پوتین نیز به منطقه خواهد آمد و برخی از مقامات دیگر نیز قصد بازدید دارند، در چنین شرایط بحرانی، هر نهاد سیاسی باید منافع خود را در اولویت قرار دهد، اما تجربه چندین ماهه مذاکرات به ما می گوید. که دولت سیزدهم به دلایل مختلف نمی تواند این بار را به سر منزل مقصود برساند و از این رو بر ذهن مردم است که اگر برنامه ای برای احیای برنامه اقدام جامع مشترک یا لغو همه تحریم ها یا هر عنوان دیگری دارند. ، باید برای استفاده از فرصت ها اقدام کرد وگرنه تاریخ معلم خوبی برای افرادی است که نتوانستند از فرصت ها استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا