عمومی

علل افزایش قیمت مسکن ، طلا و ارز در روزهای اخیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر

“مجید شاکری” ، کارشناس مسائل مالی ، در مصاحبه با تیتر امشب سه دلیل افزایش اخیر نرخ ارز را مطرح کرد و افزود: “از اواسط فوریه و آغاز تاج ، چین به عنوان شریک تجاری ایران گسترش یافته است. افزایش ارز جهانی و گردش ارز در کشور به عنوان یک نیاز بازار و همچنین بهبود سلامت ایران و خروج از قرنطینه Cronier سریعتر از سایر کشورهای منطقه به دلایل مختلف از جمله سلامتی خوب از جمله دلایلی که باعث افزایش تقاضا برای ارز خارجی در بازار شده است.

شاکری با استناد به ذخایر ارزی معقول کشور ، افزود: مشکل اصلی فشار خارجی بر بازار داخلی و مبادلات تجاری است. این مشکلات در اواسط ژوئن برطرف می شود.

شاکری افزود: دلیل افزایش قیمت سکه و طلا رویکرد بسیار مثبتی به آینده آن است.

تیمور رحمانی ، کارشناس مسائل اقتصادی با تحلیل افزایش نرخ ارز از طریق تلفن افزود: “قبل از بهمن سال گذشته اقتصاد کشور در حال تثبیت و احیای بود ، اما شیوع کورنا دو شوک منفی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرد.”

رحمانی اضافه کرد: “همه گیر کرونا نیز بر صادرات کشور تأثیر گذاشت.”

وی گفت: با احیای اقتصاد جهانی پس از کرونا ، وضعیت اقتصادی کشور و نرخ ارز نیز متعادل خواهد شد.

این اقتصاددان گفت: گمانه زنی ها در بازار سرمایه مبتدیان را می خورند.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران اظهار داشت: این واقعیت که آنها حدس می زنند و برخی از سهام نجومی رو به افزایش است باعث سقوط اقتصاد کشور می شود. با احیای اقتصاد جهانی و تجدید حیات تجارت ، این پدیده بی موقع فشار ارزی کشور بهبود می یابد.

دکمه بازگشت به بالا