اجتماعی

قالیباف: زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی از مردان بهتر عمل می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارکان اساسی انقلاب اسلامی گفت: همه فعالیت های اجتماعی و سیاسی باید ساماندهی شود و کار تشکیلاتی بر اساس سنت های الهی و مردم گرایی انجام شود.

به گزارش یومیر به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف امروز پنجشنبه (14 بهمن) در نشست هم اندیشی اعضای زن شوراهای اسلامی شهرهای مختلف کشور که اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز هستند. وی ضمن تبریک امام محمد باقر(ع) گفت: بعد از 40 سال در برخی زمینه ها دچار مشکلات جدی هستیم و این سوال را در ذهن ما ایجاد می کند که آیا نسل کنونی و تغییر شرایط و سبک زندگی در مبانی انقلاب اسلامی است. ما را تغییر داد.” این جلد با مشکلاتی مواجه شده است. برای پاسخ به این سؤالات در واقع باید توجه داشت که اساس انقلاب دو رکن بود. اولی مبتنی بر سنت های الهی بود و دومی قدرت و حرکتی بود که از مردم سرچشمه گرفت و برای پاسخگویی به مشکلات و چالش ها نیاز به آگاهی از این دو عنصر داریم.

وی با اشاره به سال های پیروزی انقلاب افزود: در آن سال ها روش های زیادی برای مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی وجود داشت اما امام خمینی (ره) از هیچ کدام استفاده نکردند. امام خمینی چنین تشکیلاتی ایجاد نکرد و گروه های مسلح را به کار نگرفت. از قدرت های بیرونی نیز استفاده نمی کرد، در واقع امام خمینی (ره) مستقیماً با مردم صحبت می کردند و حتی در زمان پیروزی انقلاب نیز اگر اشتباهی در اداره کشور رخ می داد، از طریق مردم دولت ها را تهدید می کردند.

وی گفت: ما به دوران دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب افتخار می کنیم چرا که دو عنصر سنت الهی و مردم گرایی ستون آن دوران بود. بسیاری از فرماندهان جنگ و شهدایی که به جبهه آمدند یا کارگر بودند یا معلم یا دانشجو یا دانشجو یا بازاری و در رشته پیچیده علوم نظامی که از هر نظر پیچیده است، مردم مسئولیت را بر عهده گرفتند و تمام تلاش خود را کردند. . کمترین زمان را نشان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بحث خود درباره موضوع زنان گفت: با این نگاه می بینیم که در مقطعی حتی در جبهه انقلاب در برخی مسائل دچار ضعف، تردید یا کرنش شدیم که یکی از آنهاست. مربوط به زنان است

وی افزود: خواه ناخواه زن و مادر را بر سر دوراهی قرار می دهیم تا بین مادری، خانه داری و تربیت فرزند و محیط اجتماعی و علم و رشد در جامعه یکی را انتخاب کنند. اگرچه در یک مقطعی نگفتیم، اما در عمل برای زنان فرصت ایجاد نکردیم، در حالی که زنان در بخش های مختلف مدیریتی می توانند بهتر از مردان در امور مدیریتی عمل کنند.

او گفت: «زنان از بسیاری جهات کارآمدتر و شفاف‌تر هستند و آسیب‌ها و فسادهایی که در دستگاه‌های اجرایی و اجرایی وجود دارد، حداقل در میان زنان امکان‌پذیر است». اینکه بگوییم آنها رهبران خوبی هستند زیرا برای زنان مایه شرمساری است.

رئیس مجلس قانونگذاری افزود: زنان با همه ویژگی های زنانگی و مادری می توانند در موقعیت های مختلفی قرار گیرند، همه ما انسان هستیم و از نظر انسانیت هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، اما قطعاً جایگاه و جایگاه مرد و مردانه است. زنان در محیط های اجتماعی متفاوت است و این یعنی محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: زنان بزرگترین ظرفیت جامعه ما هستند و محور پویایی و رشد در همه عرصه ها حتی اقتصاد کشور خانواده است که زنان و مادران رکن خانواده هستند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر تبعیض ناعادلانه و بی عدالتی در نگاه مدیریتی به زنان، گفت: همه ما معتقدیم که در مقابل نیروهای انقلاب اسلامی باید با شایسته سالاری، شایسته سالاری و ارتقای نظام به این بی عدالتی ها پایان داد. سود ببرید و آن را سازماندهی کنید.”

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سنت های الهی و مردم گرایی استوار باشد، انقلاب با قدرت و بر اساس کار خود ادامه می یابد، گفت: هر فعالیت اجتماعی، سیاسی، علمی و مدیریتی نیازمند کار تشکیلاتی و تشکیلاتی است. برای آشنایی با کار تشکیلاتی می توان به یادداشت ها و سخنرانی های شهید بهشتی اشاره کرد که قوی ترین، منسجم ترین و موثرترین یادداشت ها را در زمینه تشکیلات دارد.

وی افزود: باید به ظرفیت جوانان توجه کنیم، البته جوان گرایی یعنی حذف سرمایه و تجربه، سوءتفاهم ترین نگاه به کار تشکیلاتی است.

قالیباف تاکید کرد: برای انجام کارهای تشکیلاتی باید به سنت های الهی و مردم گرایی تکیه کنیم به همین دلیل می گوییم اقتصاد ما درست نمی شود مگر اینکه نگاه دولت به حوزه اقتصادی از بین برود.

رئیس مجلس قانونگذاری همچنین با تاکید بر اینکه باید فرزندان زمانه خود باشیم، افزود: در مکتب امام خمینی(ره) عقلانیت، معنویت و عدالت پایه و اساس بوده و باید بر اساس آن عمل کنیم. ما به مدرنیته نیاز داریم، پس باید خلاق باشیم و بر اساس اتفاقاتی که می افتد تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا