فرهنگ و هنر

‏راهیابی ۱۵۶ نقاشی به مرحله دوم جشنواره تجسمی فجر

یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره هنرهای تجسمی فجر از انتخاب 156 اثر در مرحله اول بخش نقاشی خبر داد.

به گزارش یومیر ، رضوان صادق زاده که به همراه احمد وکیلی و غلامعلی طاهری در این دوره از کار نقاشی داوری می کردند ، در مورد نتیجه نهایی داوری قسمت اول گفت: در بخش نقاشی ، 1970 اثر از 839 هنرمند در آنها در جشنواره شرکت کردند و به آخرین بار به تقریباً رسیده است. 156 مرحله ارزیابی نهایی است.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی برگزیدگان در مرحله اول باید آثار اصلی را ارسال کنند تا ارزیابی نهایی انجام شود. آثار انتخاب شده از سطح قابل قبولی در زمینه نقاشی برخوردار هستند و هرکسی که برای دیدن آثار در فجر می آید- جشنواره ، می تواند آثار خوبی از نقاشان ، به طور کلی زیر 30 سال در کشور ما را ببینید.

صادق زاده درباره معیارهای انتخاب آثار نیز گفت: “ما در زمینه های دیگر از جمله دست دادن ، خوشنویسی ، طراحی ، نقاشی قهوه خانه و غیره کارهای دیگری را رد کردیم ، اما اگر کسی رویکرد نقاشی قهوه خانه ای داشته باشد ، او یک کار مدرن را قبول کرده و ما آن را پذیرفته ایم. برای من شخصاً مهمترین معیار نوآوری در کار است و اینکه این اثر لحن و لهجه خاص خود را دارد و هنرمند به زبان خودش دست یافته است.

وی که چندین دوره دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بوده است ، درباره حضور آثار منتخب سه دوره جشنواره نیز گفت: «این یکی از نکاتی بود که سالها برای پیگیری برگزیدگان به آن فکر می کردیم. این جشنواره. این یک رویداد عالی است که شما می توانید نتایج برندگان همه جشنواره ها و دوسالانه ها را در یک جشنواره معتبر مشاهده کنید.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن 99 در مرکز فرهنگی هنری صبا برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا