اجتماعی

۵ دلیل برای مراجعه به متخصص گوارش

علائم و نشانه هایی مانند سوزش معده یا دل درد که با تجویز داروهای تجویز شده یا درد شدید بهبود نمی یابد ، نیاز به مراجعه به متخصص گوارش را نشان می دهد.

به گزارش یومیر ، متخصص گوارش در زمینه درمان بیماری ها و اختلالات دستگاه گوارش و کبد متخصص است که انواع سرطان ها ، بیماری های کبدی ، سوزش معده ، مشکلات کیسه صفرا ، بیماری کرون ، کولیت اولسراتیو ، سندرم روده تحریک پذیر ، خونریزی داخلی را تشخیص و درمان می کند. ، بیماری سلیاک و سایر اختلالات گوارشی.

یک متخصص گوارش همچنین می تواند به شما یاد دهد که چگونه دستگاه گوارش خود را سالم نگه دارید.

چه زمانی باید به متخصص گوارش مراجعه کنیم؟

اگر علائم زیر را دارید ، ممکن است پزشک شما را به متخصص گوارش ارجاع دهد. وب سایت Medical Express موارد زیر را در گزارشی گزارش داد:

وجود سوزش معده که با داروهای بدون نسخه بهبود نمی یابد: اگر دل درد گاه به گاه در بین افراد معمول است اگر حالت تهوع ، استفراغ یا مشکل در بلع وجود داشته باشد ، یا فرد به دلیل دل درد نتواند شب بخوابد. برای کمک گرفتن از یک متخصص

درد مداوم یا شدید شکم: درد شکم معمولاً ناشی از ویروس معده ، سوi هاضمه یا گاز است. درد شدیدتر ممکن است نشانه انسداد روده باشد.

خون در مدفوع: وجود خون در مدفوع ، قرمز یا سیاه باشد ، باید بررسی شود زیرا ممکن است خونریزی در دستگاه گوارش را نشان دهد.

غذا در مری گیر کرده است: این حالت می تواند مانند یک توده در گلو احساس شود و بلع را دشوار و دردناک کند. همچنین می تواند باعث از دست دادن اشتها یا استفراغ شود و می تواند نشانه ای از بیماری یا ناهنجاری باشد.

سن بالای 45 سال: حتی اگر احساس بیماری نمی کنید یا علائمی ندارید ، انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که اولین کولونوسکوپی غربالگری در سن 45 سالگی و سپس هر 10 سال انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا