اجتماعی

آسیب‌هایی که نوشیدن آب یخ به بدن شما می‌زند!

یومیر / البرز این متخصص تغذیه گفت: نوشیدن آب یخ باعث می شود تا فرد احساس تنگی کند.

در مصاحبه با یومیر ، لیلا افسونخواه اظهار داشت: “با نزدیک شدن روزهای گرم سال و افزایش دما ، کابینت های افراد به تدریج با ظروف یخی که در ساعات گرم روز به آنها داده شده پر می شود و به کاهش عطش آنها کمک می کند.”

وی ادامه داد: بسیاری از افراد عادت دارند در روزهای گرم سال نوشیدنی های خود را بنوشند یا آنها را با مکعب های یخ بنوشند و فکر می کنند فقط با یخ می توان گرمای هوا را تحمل کرد.

وی توضیح داد: نوشیدن آب یخ می تواند سرگرم کننده باشد ، اما نباید ضرری که به سلامتی انسان وارد می کند را دست کم بگیریم.

وی افزود: با نوشیدن آب یخ ، تمرکز بدن بر دستگاه گوارش تنظیم دما است و باعث می شود بدن آب را از دست ندهد و احساس تشنگی کند.

این فیزیولوژیست تغذیه خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که نوشیدن آب سرد در معده ، دستگاه گوارش و حتی بیماری کبد چرب نیز دخیل است.

وی افزود: دمای طبیعی بدن برای هر انسانی 37 درجه سانتیگراد است ، بنابراین بهتر است آب آشامیدنی تفاوت چندانی با این دما نداشته باشد زیرا در این حالت بدن سعی می کند با استفاده از انرژی بیشتری این دمای مطابقت را از بین ببرد. “”

افسونخواه می گوید: “نوشیدن آب یخ یکی از دلایل یبوست است.” “مصرف مداوم آب یخ روده را باریک می کند ، و از این طریق می توانید به راحتی از شر غذاهای آشغال خلاص شوید.”

وی توضیح داد: از دست دادن انرژی در بدن ، افزایش درد میگرن و کم آبی از دیگر نتایج استفاده مداوم از آب یخ است.

وی گفت: “درست است ، توصیه می شود روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید ، اما برای بهره مندی از آن باید آب بنوشید که در دمای اتاق باشد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا