فرهنگ و هنر

۴۰ سالگی حماسه بزرگ «مروارید»

وی می افزاید: “می توان از نحوه کار نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی ارتش استفاده کرد و از تجربه خنثی سازی تحریم ها استفاده کرد ، که به گفته رهبر عالی” یک پایان خوش “در این مسیر است و به طور موثر تحریم های اقتصادی را خنثی می کند.”

به گزارش یومیر ، دریادار حبیب الله الله سیاری ، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ، در یادداشتی در روزنامه خراسان وی نوشت: «دیروز ، هفتم آذر ، چهلمین سالگرد عملیات مروارید مغرور در سال 1980 بود. عملیاتی که با فداکاری ملوانان نیروی دریایی ارتش تنها پس از 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی ، دادخواست نیروی دریایی عراق را برای هشت سال آینده در بر گرفت و سکوهای نفتی العمیه و البکر را نابود کرد و نه تنها بنادر عراق را تا پایان جنگ محاصره کرد ، بلکه ایران را نیز محاصره کرد. . سالها پس از جنگ ، این کشور نمی توانست از خلیج فارس نفت صادر کند. این مهم در حالی بود که ایران ، با تلاش نیروی دریایی و اسکورت 10 هزار کشتی و نفتکش ، در طول جنگ هرگز با توقف صادرات نفت و واردات کالاهای خود روبرو نبود و اجازه نمی داد ، فراتر از جنگ نظامی ، جنگ اقتصادی علیه ایران عزیزمان انجام دهد.

چهل سال از این حماسه بزرگ می گذرد و ما به روح والای شهدای عملیات مروارید و سایر شهدای جنگ تحمیلی ادای احترام می کنیم ، اما در آن سالها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند درختی جوان و بزرگ رشد کرد سنگر دفاع از آبهای نیلگون ایران و حفظ منافع. کشور ما در آبهای بین المللی تبدیل شده است. درخت تناوری که دیگر خود را منطقه ای مأموریتی در خلیج فارس و دریای عمان نمی داند و هزاران مایل از سواحل آن از امنیت و منافع اقتصادی این کشور دفاع می کند. در زمانی که پس از چهار دهه تحریم سخت تسلیحاتی ، هم از نظر تجهیزات و سلاح و هم از نظر آموزش کارکنان ، نمی توان آن را با گذشته نزدیک آن مقایسه کرد. این حضور مقتدرانه در آبهای آزاد پیامدهای مختلفی دارد. این واقعیت که این نیرو ، با وجود تحریم ها ، توانسته است در ساخت و آموزش به سطح توانایی خود برای حفظ سطح و زیردریایی های خود در دریاها برسد ، چیزی نیست که بتواند توسط کارشناسان تیزبین از آن جلوگیری کند دریا ، و ایران عزیز بدون ترس و اعتماد به آبهای بین المللی همراه با ناوشکنها و ناوهای هواپیمابر در آبهای بین المللی ، از یک اعتماد به نفس انقلابی بیرون آمده است که جوانان بیشتری را برانگیخته است تا تسلیم اعضای بدبخت غرب ، اعتماد خدا و توکل به خدا. برای انجام مأموریت مهم خود در داخل ؛ امروزه ، حمایت و حاکمیت دریایی در آبهای بین المللی شاخص مهمی برای قدرت هر کشور و معیار امنیت تجاری و حمل و نقل دریایی غیرنظامی است.

طی یک دهه گذشته ، نیروی دریایی ارتش با حضور در آبهای آزاد و توسعه دیپلماسی دریایی موفق به تأمین امنیت در خلیج عدن شده است تا به حفظ روابط اقتصادی کشور با جهان و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح فناوری دریایی. غرب و شرق و خواسته های نظامی آنها را بالا نگه دارید ، که چیز کمی نیست. در عین حال ، استفاده از آخرین فن آوری ها در شناورهای سطحی و زیردریایی و سلاح ها و موشک های پیشرفته ای که به عنوان بازوی پدافند عالی ایران عمل می کنند ، توسط دشمن قابل پنهان نیست و این قدرت باعث بازدارندگی بسیاری از ایران امروز شده است ، که ممکن است یکی از موارد مهم باشد عنصر ثبات و ثبات در سایر بخشهای کشور ، به ویژه اقتصاد ، باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین توجه به سواحل استراتژیک دریای عمانی مانند سواحل مکران در سالهای اخیر و با استراتژی مهم رهبر معظم انقلاب نقطه روشن دیگری از نیروی دریایی ارتش بوده است که مبنای مهمی برای تمدن دریایی ایران در آینده و توسعه و از بین بردن محرومیت های تاریخی خواهد رفت و همزمان مزایای اقتصادی ، امنیتی ، فرهنگی و اجتماعی مهمی برای کشور خواهد داشت.

اما اوج و هنر بزرگ نیروی دریایی در این 40 سال محلی سازی ایمنی دریایی است. عملی که با کمک کارشناسان و پیشکسوتان نیروی دریایی انجام شده و توانسته است ایران را نه تنها به عنوان اولین قدرت در بین کشورهای منطقه در این منطقه تبدیل کند ، بلکه امنیت دریایی اصلی آن را نیز محافظت کند که از تحریم های مستمر و نظامی محافظت نمی شود. محدودیت های. نگه می دارد همان استراتژی که رهبر انقلاب اخیراً در دیدار با سران رژیم به آن اشاره کردند و گفتند که این راهی برای خلاص شدن از فشار تحریم ها است. در واقع ، نیروی دریایی با یافتن هر آنچه از تجهیزات ، سلاح و آموزش به آن نیاز دارد ، الگوی موفقی برای مصونیت از مجازات در کشور ایجاد کرده است. بر این اساس می توان از نحوه کار نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی ارتش و استفاده از تجربه خنثی سازی تحریم ها استفاده کرد که به گفته رهبر معظم انقلاب “پایان خوش” در این مسیر است و عملا تحریم های اقتصادی را خنثی می کند. »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا