عمومی

۴۰۰۰ قلیان از ابتدای امسال در مشهد جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، علی اصغر حسنی اظهار داشت: برخلاف تصور برخی افراد ، راه رفتن با دود به هیچ وجه ریسک کم ندارد ، اما حاوی سرطان زا و سموم بی شماری است که عامل اصلی در ایجاد سرطان هایی مانند سرطان ریه است. “” لب و دهان همچنین می تواند باعث بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها شود.

مدیر بهداشت محیط و کار حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طرح رسیدگی به استفاده از پمپ آب در مشهد با همکاری دولت ، دانشگاه علوم پزشکی ، دادستان عمومی و انقلاب ، اتاق اصناف و فرماندهی انتظامی مشهد طی 6 سال گذشته اجرا شده است. . تهیه قلیان و فروش ابزار در سالهای اخیر در مشهد انجام نشده است.

وی در ادامه گفت: استفاده از قلیان اکنون تهدیدی برای سلامتی افراد در جامعه است: استنشاق دود قلیان خطرات زیادی برای سلامتی فرد برای خوردن قلیان و افراد اطراف خود دارد.

مدیر بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که از قلیان و سایر محصولات دخانیات استفاده می کنند پنج برابر بیشتر از افرادی است که از این داروها استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر توتون و تنباکو مورد استفاده در قلیان معمولاً از فقیرترین و فقیرترین نوع است و از طرف دیگر روغنهای اساسی و معطر مورد استفاده در دخانیات میوه حاوی هزاران ماده سمی ، افزودنی و اعتیاد آور و داروهای کشنده ” است.

مدیر بهداشت محیط و کار حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه عرضه قلیان بسیار سودآور است و جوانان از آن استقبال می کنند ، اظهار داشت: برخی از مجریان پمپ آب بعد از پرداخت آنلاین در دستگاه های خود در حال بازگشایی این سایت ها هستند. جریمه بپردازید و یک قلیان بخریم. ” به محض گزارش ، دوباره توسط کارشناسان این مراکز بسته می شوند.

وی با تأکید بر اینکه در هنگام شیوع تاج به دلیل خطرات انتقال تاج ، دست زدن به قلیان و جمع آوری جدی تر آنها ، اظهار داشت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون 4000 قلیان از مراکز تأمین آب در مشهد ، مجموعه و تخریب 50 مرکز تأمین در این زمینه پلمپ شد و سال گذشته 6000 پمپ آب توسط مرکز بهداشت ثامن در اطراف پناهگاه امام رضا (ع) جمع آوری و از بین رفت.

حسنی اظهار داشت: هر آنچه از فعالیت مراکز تامین پمپ آب گزارش شده باشد ، همکاران ما فوری اقدام خواهند کرد و در قالب گشت های مشترک ، در کمتر از یک هفته آن را جمع آوری می کنند. افراد می توانند تخلفات مربوط به این حوزه را از طریق سامانه 190 گزارشگری و شکایات خود در این رابطه گزارش دهند.

دکمه بازگشت به بالا