عمومی

آزمایشگاه تشخیص کرونا در کاشمر راه‌اندازی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین محمدجواد یزدانی ، وی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین سلامت ، آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونا ویروس شهر کاشمر راه اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: این آزمایشگاه با کمک 15 میلیارد ریال با کمک خیرین سلامت این شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

وی گفت: علاوه بر آزمایش Covid 19 ، این آزمایشگاه در آینده برای تشخیص بیماری های ویروسی و آزمایش های ژنتیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

یزدانی با بیان اینکه شهر کاشمر به عنوان اولین شهر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آزمایشگاه را راه اندازی نکرده است ، گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه در فاز اول آزمایشات بیماران در شهرستان کاشمر انجام می شود و سپس شهرهای همسایه را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تاکنون نمونه هایی از بیماران بستری و سرپایی به مشهد ارسال شده است ، گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه نمونه ها در کشمیر مورد آزمایش قرار می گیرند.

یزدانی افزود: تاکنون به دلیل فاصله از مشهد و همچنین تعداد زیادی از نمونه های ارسالی توسط مرکز شهر توسط سایر شهرها و همچنین بیمارستان ها و مراکز منتخب در کرونا مشهد ، پاسخ های آزمون 48 تا 72 ساعت بعد انجام می شد ، اما بعد از این مهم ، همان روز آزمایشات برای نمونه پاسخ داده می شود.

دکمه بازگشت به بالا