عمومی

۲۱ روش برای کاهش ابتلا به آلزایمر

محققان در تحقیقات خود 21 روش موثر برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر پیدا کرده اند.

به گزارش یومیر ، یورونیوز “طبق یک فراتحلیل علمی ، فعالیت های تحریک کننده ذهن ، به ویژه مطالعه و شطرنج ، پیشگیری از استرس ، افسردگی و ضربه مغزی ، جلوگیری از دیابت ، فشار خون بالا و چاقی از قرون وسطی به بعد از م amongثرترین این روش ها هستند.

نتایج تحقیقات محققان در مورد آلزایمر در مجله Neuroscience، Neurosurgery and Psychiatry منتشر شده است. فعالیت بدنی منظم ، خواب با کیفیت ، عدم استعمال دخانیات ، سلامت قلب و خوردن غذاهای غنی از ویتامین C نیز برای جلوگیری از خطر آلزایمر توصیه می شود اما به اندازه دیگران مهم نیست.

دکتر گفت: “شواهد نشان می دهد که اگر فردی از عوامل خطر شناخته شده اجتناب کند ، از هر سه نفر یک نفر به آلزایمر مبتلا نمی شود.” ریچارد آیزاکسون ، متخصص مغز و اعصاب و مدیر کلینیک پیشگیری از آلزایمر در دانشکده پزشکی ویل کرنل در نیویورک.

مطالعه مشاهده ای محققان بر روی 395 نفر نشان داد که 10 روش متداول برای جلوگیری از آلزایمر عبارتند از:

1. با بررسی منظم وزن بدن و قند خون از خود در برابر دیابت محافظت کنید

۲. وزن خود را با شاخص توده بدن زیر 25 در حد مناسب نگه دارید

برای داشتن بالاترین سطح تحصیلات در سنین پایین

4. از جمجمه و مغز در برابر ضربه محافظت کنید

5. با مطالعه و یادگیری چیزهای جدید حافظه و خودآگاهی را مدیریت کنید

6. از افسردگی یا مدیریت و درمان آن خودداری کنید

7. کنترل استرس منفی که باعث افزایش کورتیزول در بدن می شود

8- کنترل “افت فشار خون وضعیتی” در صورت سرگیجه هنگام برخاستن

9. تنظیم فشار شریانی در قرون وسطی

10. از افزایش هموسیستئین ، اسید آمینه ای که جز component لخته های رگ های خونی است و به عروق آسیب می رساند ، جلوگیری می کند.

به گفته دکتر آیزاكسون یكی از نادیده گرفته شده ترین دلایل بیماری آلزایمر میزان بالای هموسیستئین در بدن است. راه حلی که وی برای مقابله با هموسیستئین پیشنهاد می کند استفاده از ویتامین B است. این پیچیده است. با این حال ، او یادآوری می کند که طبق یک مطالعه قبلی ، اگر فردی مقدار کافی امگا 3 در بدن خود دارد ، باید مکمل های حاوی ویتامین B مصرف کرد. امگا 3 چربی های مفیدی هستند که برای مغز مفید هستند و به عنوان مثال در ماهی یافت می شوند.

سایر عواملی که خطر آلزایمر را کاهش می دهند عبارتند از:

۱۱. فعالیت بدنی منظم انجام دهید

۱۲ در قرون وسطی از چاقی اجتناب کنید

13. از از دست دادن زیاد در سنین پیری خودداری کنید

14 سیگار نکشید و از استنشاق دود استفاده شده خودداری کنید

15 خواب کافی و با کیفیت

16 از بیماری های عروق مغزی که باعث لخته شدن خون در مغز می شوند خودداری کنید

۱۷ در سنین پیری از ضعف خودداری کنید

18 از فیبریلاسیون دهلیزی که یک ضربان قلب نامنظم و سریع است به دلیل دریافت پیام های الکتریکی مختل در قلب جلوگیری کنید

19. غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند یا مکمل های حاوی آن بخورید

دو روش پیشنهادی آخر برای جلوگیری از آلزایمر در واقع فعالیت هایی هستند که شخصی نیستند و باید توسط پزشکان مورد توجه قرار گیرند. شواهد خوبی وجود دارد که هورمون درمانی برای زنان یائسه با استروژن به بهبود شناخت آنها کمک نمی کند.

دکتر گفت: “من کاملاً با آن موافقم.” آیزاکسون “اما در حوالی یائسگی یا در مورد یائسگی زودرس ، هورمون درمانی بعنوان یک گزینه بعضاً با در نظر گرفتن سایر عوامل می تواند مفید باشد.”

سرانجام ، برخی از مهارکننده های استیل کولین استراز ، مانند دونپزیل و گالانتامین ، که اغلب برای درمان از دست دادن حافظه استفاده می شوند ، نباید به عنوان پیشگیری از آلزایمر تجویز شوند. “این داروها ممکن است کوچکترین نشانه ای از فراموشی را از بین ببرند ، اما جلوی پیشرفت آلزایمر را نمی گیرند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا