عمومی

زمان را برای کنترل آلزایمر از دست ندهید

مدیرعامل انجمن ایران آلزایمر گفت: روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد.

به گزارش یومیر ، این روزنامه شهروندان وی نوشت: “بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان زخم هایی را تجربه می کنند و هر ساله بیش از یک میلیون نفر به این بانک اطلاعات اضافه می کنند.” تا به امروز بیش از 700000 بیمار مبتلا به آلزایمر در ایران تشخیص داده شده اند و با بزرگتر شدن بزرگسالان ، این تعداد روزانه افزایش می یابد. ایران سومین کشور در جهان است که در مواجهه با یک میلیارد سال و رشد سالخوردگی در آینده نزدیک تغییراتی را تجربه می کند. وقتی بتوانیم زندگی خود را تغییر دهیم ، می توانیم خطر ابتلا به آلزایمر را 100 درصد کاهش دهیم.

این واقعیت که کشور ما به سمت بزرگسالی سوق داده شده است ، از هیچ کس پنهان نیست و اگر امکانات و امکانات مناسبی برای مقابله با مشکلات پیری فراهم نشود ، عواقب زیادی به همراه خواهد داشت. یکی از رایج ترین مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم سن آلزایمر است. کارشناسان می گویند تجزیه و تحلیل سلول های مغزی مهمترین علت آلزایمر است که از شش سال احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

شما باید بدانید که “همه فراموش کردن نشانه آلزایمر نیست” ، گفت: مدیر انجمن آلزایمر ایران. “آلزایمر یک بیماری مترقی و دژنراتیو است که بر روی حافظه سلول ها تأثیر می گذارد.” “در آلزایمر ، بیمار ابتدا وقت خود را از دست می دهد و سپس با گذشت زمان حافظه خود را از دست می دهد و خاطرات خود را فراموش می کند و آنچه را که به تدریج از او آموخته است کوچک

معصومه صالحی توضیح می دهد: “آلزایمر نوعی از دست دادن پیشرونده است.” دمانس نوعی زوال عقل است ، اما حدود 100٪ دمانس قابل تبدیل است. این مناطق فراموشی ناشی از بیماری های قلبی عروقی ، عوارض جانبی برخی داروها ، کم کاری تیروئید و دیابت نوع 2 و دیابت و به ویژه افسردگی است که می تواند باعث درمان آن شود. وی ادامه داد: متأسفانه بیش از یک درصد از بیماران قابل درمان نیستند ، نوعی پیشرونده که نام آلزایمر را فراموش می کند و البته تفاوت بین زوال عقل و آلزایمر است “”

انتقال بیماری آلزایمر می تواند پیش بینی کننده رفتار بزرگسالان باشد

شاید بارها دیده باشید پیرمرد پیرامون شما چیزی را که دو یا سه روز پیش با او به اشتراک گذاشته فراموش کرده است ، فراموش کنید که از کجا آمده است و به یاد نمی آورد که او دعا کرد یا نه. او به یاد نمی آورد که روز گذشته چه کاری انجام داده است و وقتی نام یک خویشاوند را ذکر می کنید ، آن را با دشواری به یاد می آورد. او ممکن است هر گونه سؤال یا جمله ای را بپرسد یا لباس غیرمعمول بپوشاند ، مانند اجبار دادن لباس ضخیم به یک فضای راحت و بی احترامی به خودش ، تا از پاکیزگی و بهداشت خود بی اعتنایی کند. اینها اولین علائم بیماری آلزایمر است. صالحی می گوید: اگر در بزرگسالان سه علامت مشاهده کردید ، باید او را برای تشخیص به پزشک ببرید و اگر فهمید که او دچار زوال عقل و آلزایمر است ، آن را درمان کرد.

با پیشرفت بیماری ، افراد مسن قادر به عملکرد و عملکرد صحیح نیستند ، و فاقد کلمات صحیح برای صحبت هستند. این روند گفتار را کند می کند و عصرها شدت می یابد. در این مدت ، برخی خانواده ها متوجه شده اند که سن آنها در معرض خطر است. اما در مرحله سوم ، بیمار علائم شدیدتری دارد. صالحی توضیح می دهد: “در این مرحله ، بیمار پیاده روی و صحبت کردن بسیار فراموش شده بود و نتوانست احساسات خود را کنترل کند ، در بعضی موارد از خوردن غذا امتناع ورزید و از عوارض و غیرقانونی بودن خاک. “ایجاد این شرایط همچنین خانواده های آنها را دشوار می کند ، زیرا این بیماران به آن احتیاج دارند.

وقت خود را تلف نکنید

صالحی تأکید کرد: وقتی در افراد مسن به علائم این بیماری توجه می کنید ، لازم است اقدامات لازم را برای پیشگیری از آن انجام دهید: “یکی از مشکلاتی که باعث ایجاد این بیماری در افراد با شرایط شدید می شود. خانواده ها می ترسند از بیماران قدیمی خود نام ببرند. ” آنها از بیدار شدن تمایلی ندارند و خجالت می کشند و این منجر به افزایش خطر بیماری و منجر به ناتوانی می شود. اما اگر آلزایمر در مراحل اولیه خود تشخیص داده شود ، اثرات شدید آن تا یک سال به تأخیر می افتد. به همین دلیل است که باید از اولین نشانه هایی که در فردی مشاهده می کنید آگاهی داشته و شروع به فراموشی می کند. “

دانش آموز مدرسه

ما باید فرزندان خود را در سنین پایین آموزش دهیم تا از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنیم. یکی از این آموزه ها محافظت از ایمنی کودکان است ، زیرا این یک عامل خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در بزرگسالی است ، بنابراین به کودکان یاد دهید که در هنگام بازی از کلاه ایمنی استفاده کنند تا از بروز آنها هنگام ضربه مشکل دارند. . صالحی ادامه داد: مواد غذایی از این نظر بسیار مهم است خانواده ها به ویژه کودکان باید در رژیم غذایی خود از میوه ها استفاده کنند. پوست سفید را در اولویت قرار دهید و به جای آن از روغن های غیر اشباع مانند روغن زیتون استفاده کنید. چربی نیست. سطح قند و فست فودها و غذاهای قندی باید زیر غذای خانواده پمپ باشد. این مسئله باید در سطح ملی خوب تنظیم شود و از استانداردهای مراقبت استفاده شود. خوب از کودک تا بزرگسال است. ورزش نسبت به مواد غذایی رقابت کمتری دارد و متأسفانه این موضوع در کشور ما به طور گسترده ای مورد بحث قرار نمی گیرد و اندازه موضوع آن را توجیه می کند. ” او تمرینات مربوط به کودک را انجام می دهد ، که اغلب در بزرگسالی ادامه می یابد. “

مدیر انجمن ایران آلزایمر می گوید: این بیماری قابل درمان نیست ، اما می تواند این روند را پیشگیری و کند کند. مهمترین چیز این است که از تغییر بیماری در زندگی خود جلوگیری کنید ، به طوری که هرچه مغز بیشتری داشته باشید احتمال ابتلای شما بیشتر است. به همین دلیل است که می توانید نکات و ترفندهای جدیدی را برای درمان این بیماری به عزیزان خود آموزش دهید؛ حفظ شعر ، یادگیری یک زبان جدید و شرکت در فعالیت های اجتماعی همه به بهبود وضعیت شما و مبارزه با بیماری آلزایمر کمک خواهد کرد. ورزش و ورزش نیز می تواند مفید باشد. فشار خون و چربی آنها را کنترل کنید و سعی کنید رژیم غذایی خود را بهبود بخشید.

صالحی افزود: دارو را مصرف نکنید و طبق تجویز پزشک از داروهای خود استفاده کنید.البته مصرف داروهای مسکن مانند آسپرین خطر ابتلا به آلزایمر را در برخی افراد کاهش می دهد اما آنها نباید به تدریج مصرف شوند زیرا ممکن است باعث ایجاد عوارض خطرناکی مانند مشکلات کلیوی و کبدی و اسهال شود. همچنین اگر سیگار می کشید ، ترک سیگار ممکن است خطر سیگار کشیدن را افزایش دهد. خطر عفونت شما تا 70 درصد است.

تحقیقات جدید ، به ویژه در سالهای اخیر ، بینش جدیدی را در زمینه هدف قرار دادن بیماری آلزایمر ایجاد کرده است ، اما اکنون که این روش درمانی مجدداً از پیشرفت و کنترل بیماری استفاده کرده است علائم و ذهن و اعمال ناشی از آن. همچنین یک عصب برای درمانهای رفتاری و روانی برای کنترل رفتار توصیه می شود.

ضرر از دست دادن:

در مراحل اولیه بیماری آلزایمر ، ممکن است به جبران برخی از خسارات کمک کند.

لحظه را جشن بگیرید:

بیمار را تشویق کنید که روزها خطی را در تقویم بکشید. به او بخواهید برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را در روز و هفته تقویم بنویسد.

آنچه را که از تمرین آموخته اید ضبط کنید.

شماره و شماره های لازم را در صورتحساب برای بیمار بنویسید و همیشه به او یادآوری کنید ، آدرس و شماره خانه خود را بنویسید و آن را در جیب یا کیف خود قرار دهید.

داروهای خود را مدیریت کنید:

برای او یک جعبه دارو درست کنید ، دارو را استفاده کنید و همیشه به او یادآوری کنید که آن را مصرف کند.

یافتن ابزار:

با افزودن برچسب یا تصاویر به پرده ها و جعبه ها (مانند جوراب ، حوله ، یا غرفه) به او کمک کنید.

یادآوری نکات برجسته:

از دوستان یا خانواده خود بخواهید که در یادآوری غذا ، رفتن به استخر یا نوشیدن کمک کنند.

به یاد مردم:

از افرادی که مرتباً به وی مراجعه می کنند عکس بگیرید و در پشت عکس نام افراد و رابطه آنها با بیمار را بنویسید. با تماشای این آلبوم بارها و بارها آلبوم خود را در مورد نقش مردم یادآوری کنید ، اما هرگز در مورد بیماری یا نیازهای جسمی او صحبت نکنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا