فرهنگ و هنر

یک چهارم شهدای لرستان به بروجرد اختصاص دارد

یومیر/ لرستان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: یک چهارم شهدای لرستان متعلق به بروجرد است.

نادر ارجمندی در اجلاسیه ایثار و شهادت بروجرد که امروز 20 آبان ماه در اتاق جلسات دولت برگزار شد، اظهار داشت: بروجرد 1500 شهید دارد که یک چهارم شهدای لرستان متعلق به شهرستان هستند. .

وی با بیان اینکه این شاخصی بود که باید برای آن تلاش کنیم، تصریح کرد: بروجرد 21 سردار شهید دارد و وجود 68 شهید دانش آموز فرصتی برای شهرستان، استان و کشور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد خاطرنشان کرد: 68 شهید دانش آموز موضوعی فراملی است که به آن نپرداخته ایم و اکنون به یک مطالبه عمومی در شهرستان تبدیل شده است.

ارجمندی افزود: بهشت ​​شهید بروجرد حدود 40 هزار متر مربع مساحت دارد. در این اتاق حدود 1020 شهید در آنجا به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این شهدا، 68 شهید دانش آموز نیز دفن شده اند و 10 خاخام نیز در آنجا به خاک سپرده شده اند که از نظر موقعیت مکانی در سه کانتینر به خیابان اصلی متصل است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ادامه داد: زمینی به مساحت 1300 متر بین مزار دو شهید آماده احداث مجموعه است.

ارجمندی تصریح کرد: طرح توسط دانشکده عمران دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی برای این مجموعه تهیه شده و هزینه ای برای طراحی آن نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: 50 متری قبور شهدای دانش آموز محل اصابت موشک است. پلي هم در آنجا وجود دارد كه به نام شهداي دانشجو نامگذاري شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد خاطرنشان کرد: این پل دارای شش دهنه است که فضایی برای موزه یا یادمان است که می تواند به مقصد گردشگری قربانیان و ایثارگران تبدیل شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا