استان ها

کتابخانه استاد آیتی بروجرد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری یومیر ازلرستان؛ در مراسمی با حضور استاندار لرستان و معاونین وی ، نماینده ولی فقیه در بروجرد ، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه های عمومی لرستان ، کتابخانه کلاس اول

در این مراسم استاندار لرستان ضمن ابراز همدردی با فاطمیون اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه یک رویداد بزرگ فرهنگی برای شهری است که دریای فرهنگ و ادب نامیده می شود.

سید موسی خادمی اظهار داشت: سرانه مطالعه یکی از مهمترین ویژگیهای توسعه است و وظیفه فرهنگیان تقویت زیرساختهای مطالعه و کتابخوانی در استان است و ساخت و راه اندازی کتابخانه “استاد آیتی” برای این امر انجام شده است. هدف

وی خاطرنشان کرد: روند ساخت این فرهنگسرا از سال گذشته و با پیگیری های اداره کل کتابخانه های عمومی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و حمایت مسئولان استانی و نمایندگان شهرستان در مجلس مشورتی اسلامی ، تسریع شده است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی لرستان گفت: امیدواریم کتابخانه استاد آیتی دلیلی برای پرورش و رشد محققان ، دانشمندان و اندیشمندان در قلب جوانان بروجرد باشد زیرا این شهر مدتهاست مهد بزرگان درون فرهنگ و ادبیات. “

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز با خیر مقدم به حاضران در این مراسم گفت: بروجرد شهری در فرزانگان است و توسعه فرهنگسراها یکی از مهمترین ملزومات مردم فرهنگ دوست این شهرستان است. بنابراین با پیگیری های انجام شده ، کتابخانه عبدالمحمد آیتی در سه طبقه با ظرفیت 200 نفر و اعتبار چهار میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

فرشته طهماسبی افزود: برای تجهیز این کتابخانه درجه یک یک میلیارد تومان هزینه شده است و هم اکنون بزرگترین کتابخانه عمومی لرستان است.

وی همچنین گفت: با توجه به جمعیت و تعداد کتابخانه های عمومی استان ، انتظار داریم با کمک مسئولان ، پروژه های مختلف ساخت کتابخانه در شهرهای مختلف لرستان در آینده نزدیک به اتمام برسد و از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی استقبال کنیم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: پیامبر اکرم (ص) در برابر حضرت زهرا (س) قیام می کرد و او را سرجای خود قرار می داد ، او فراتر از پدرش بود وظیفه برخورد با حضرت فاطمه (س) و این یک رابطه الهی بود.

حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به اینکه این کتاب مهمترین سرمایه فرهنگی یک ملت است ، گفت: فقر فرهنگی منجر به فقر مذهبی و فقر اقتصادی خواهد شد و تقویت سرمایه ها و ظرفیت های فرهنگی یک وظیفه اصلی ملی است.

وی افزود: آگاهی و پویایی نیاز به آگاهی دارد و کتاب بهترین وسیله برای دستیابی به آگاهی و تقویت فرهنگ است. این کتابخانه ظرفیت بسیار مهمی برای شهر است که جوانان و نوجوانان نباید از آن غافل شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بروجرد شهری با افتخارات و شهدا است و به گفته مقام معظم رهبری این شهر شهری با استعدادهای درخشان است که باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود.

عباس گودرزی با بیان اینکه نمایندگان خواسته های مردم را دنبال می کنند و از مسئولان حمایت می کنند ، گفت: کارهای خوبی در زمینه فرهنگ و هنر انجام شده است مانند افتتاح کتابخانه استاد آیتی و افتتاح کتابخانه به شهید باهنر در آینده نزدیک. “

نماینده دیگر مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعه راهی است که می توان به دنیای تفکر و خلاقیت وارد شد و ذهن را به فکر انداخت ، مطالعه زبان و گوش را فعال می کند.

فاطمه مقصودی اظهار داشت: کتاب گنجینه خردمندان است و انسان عاقل با مطالعه آن عقل خود را آماده می کند. ما در حالی که برای افزایش میزان خواندن در نظر گرفته ایم ، سرمایه بزرگی انجام داده ایم. مقیم.

وی افزود: در مرحله دوم انقلاب باید رونق فرهنگسراها مدنظر قرار گیرد. شهرستان بروجرد جاذبه های فرهنگی بسیاری دارد که باید بیشتر معرفی شوند.

سرانجام ، این نماینده مجلس خدمات فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان را با ارزش و با ارزش ارزیابی کرد

.

دکمه بازگشت به بالا