اقتصادی

یک واحد الفینی جدید در ماهشهر احداث می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی اروند از برنامه این مجتمع برای افزایش 300 هزار تنی ظرفیت تولید پی وی سی با احداث واحد جدید خبر داد و گفت: یک واحد الفین جدید با نام پتروشیمی محمس با ظرفیت تولید یک میلیون و 260 هزار تن در ماهشهر ساخته می شود. . سال..

به گزارش یومیر، حسن نشان زاده امروز در نشست خبری با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از بزرگ ترین زنجیره های تولید کلر در جهان است، اظهار کرد: از سال 1382 که تولید خود را آغاز کردیم، یکی از بزرگترین مجتمع های تولید کلر هستیم و در حال حاضر این مجموعه تولید شده است. در بین 10 مجتمع. ما بزرگترین تولید کننده کلر در جهان هستیم.

وی گفت: اکنون از مجتمع های اروند، غدیر، خوزستان، کارون و بندر امام کلر تولید می کنیم. وی ظرفیت تولید پتروشیمی اروند را 585 هزار تن در سال دانست که بخشی از پی وی سی تولیدی صادراتی و بخشی نیز مصرف می شود.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه با توجه به فرآیندهای متفاوت تولید واحدهای کلر و فناوری بالای آنها نیاز به نظارت و نگهداری مستمر دارند، گفت: واحدهای تولید کلر در این واحدها نیازمند نظارت مستمر هستند. اما در سه سال گذشته ما آن را یک تهدید تلقی کرده ایم و سعی کرده ایم آن را برطرف کنیم.

نشان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه این مشکل منجر به از دست رفتن 500 هزار تن ظرفیت پی وی سی می شد، بنابراین اولین برنامه ما این بود که یک برنامه بلند مدت 15 ساله در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون تولید کلر را که زمانی 60 درصد بود به بالای 85 درصد رسانده ایم، گفت: در سال 99 زنجیره تولید کلر در اروند سال طلایی بود.

وی با اشاره به تعمیرات و بازسازی این مجموعه تا سال 1401 گفت: این روند نوسازی منجر به بیمه تجهیزات تا پنج تا هشت سال آینده شده است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه استفاده از محصولات تولید داخل در فرآیند نوسازی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تاکنون تجهیزات را از اروپا، هند و چین تامین کرده ایم اما به دلیل تحریم ها به سمت استفاده از محصولات داخلی رفتیم و تقریبا دو سال است که از تولیدات داخلی استفاده می کنیم و تا پنج سال آینده نیازی به واردات نداریم.

نشان زاده با بیان اینکه 95 درصد کلر مورد نیاز کشور از پتروشیمی اروند تامین می شود، افزود: این محصول در صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

وی افزود: به دنبال توسعه کارخانه پی وی سی در این مجموعه هستیم، در حال حاضر 5000 میلیارد تومان سود انباشته داریم که سود بدون مالیات 8200 میلیارد تومان و رقم سود با مالیات 6300 میلیارد تومان است.
مدیرعامل پتروشیمی اروند بیان کرد: در سال 99 بالاترین رکورد تولید را داشتیم که پس از 10 سال دو میلیون و 50 هزار تن بود و این رقم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته است.
نشان زاده ارز حاصل از فروش 9 ماهه امسال را 130 میلیون دلار دانست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است و افزود: همچنین 97 درصد از این ارز را به سامانه نیما فروخته ایم.
وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد تولیدات در داخل کشور به فروش می رسد و 30 درصد شامل ریخته گری و پی وی سی صادر می شود، گفت: تحریم ها فرصت ایجاد کرده و تولید داخلی را تقویت می کند به طوری که امروز 80 درصد از کاتالیزورهای لازم و همچنین با کیفیت بالا استفاده می کنیم. قطعات فنی در اطفاء حریق از محصولات داخلی
مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه تنها تولیدکننده مواد اولیه در صنعت چرم کشور هستیم، گفت: در حال حاضر ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن پی وی سی در منطقه وجود دارد اما به دلیل مشکلات تحریمی بازار مانند ترکیه که وجود دارد. به پی وی سی خود نیاز دارد.” وارداتی از آمریکا و اروپا می باشد. ما این محصول را با قیمت 800 دلار به فروش می رسانیم در حالی که این محصول در این بازار با قیمت هزار دلار به فروش می رسد.
نشان زاده در خصوص تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ بر قیمت تمام شده محصولات گفت: ارز ۴۲۰۰ بر کالاهای اساسی و فوق اساسی تاثیر گذاشته است.
وی با اشاره به تاثیر توافق در مذاکرات وین بر افزایش صادرات گفت: پتروشیمی اروند در تحریم نماند و تولید را ادامه دادیم و برنامه فعلی ما تکمیل زنجیره پایین دستی است و متعهد به دیدار هستیم. نیازهای داخلی.” بنابراین رقم صادرات این پتروشیمی 30 درصد کافی است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا