بین الملل

گوترش:‌ وضعیت جهان بدتر شده است

آنتونیو گوترش دومین دوره خود را به عنوان دبیرکل سازمان ملل آغاز می کند و در مصاحبه ای می گوید که وضعیت جهان از بسیاری جهات بدتر از اپیدمی کووید-19، بحران آب و هوا و تنش های ژئوپلیتیکی است که باعث درگیری در همه جا شده است. این مربوط به پنج سال پیش است، اما او همچنین بر خلاف رئیس جمهور آمریکا معتقد است که روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد.

به گزارش یومیر، آنتونیو گوترش در گفت وگو با آسوشیتدپرس گفت که درخواست صلح خود را که در اولین روز دبیرکلی سازمان ملل در اول ژانویه 2017 مطرح کرده و اولویت های خود را در اولین دوره ریاست جمهوری اش مطرح کرده است. . به عنوان دبیرکل پیشگیری از درگیری و مبارزه با نابرابری جهانی. بحران کووید-19 و گرم شدن کره زمین تغییر نکرده است.

گوترش گفت: دبیرکل سازمان ملل هیچ قدرتی ندارد. ما می توانیم تاثیر بگذاریم. من می توانم متقاعد کنم. من می توانم واسطه باشم، اما قدرت ندارم.

گوترش گفت شورای امنیت سازمان ملل که قدرت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از جمله با اعمال تحریم‌ها و دستور اقدام نظامی را دارد، به ویژه در میان پنج عضو دائمی که دارای حق وتو هستند، پراکنده است. روسیه و چین اغلب در مورد مسائل کلیدی با ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، از جمله پنجشنبه در مورد تحریم های جدید علیه کره شمالی، اختلاف نظر دارند.

گوترش در مورد سوال مهم امروز مبنی بر اینکه آیا روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد، گفت: فکر نمی کنم روسیه به اوکراین حمله کند و امیدوارم حق با من باشد.

وی گفت: علیرغم نظر بایدن و دیگران درباره استقرار نیروهای روسیه در اوکراین توسط ولادیمیر پوتین، من به دنبال راه حل نظامی برای مشکلات موجود هستم. من معتقد نیستم و معتقدم که منطقی ترین راه حل این مشکلات از طریق دیپلماسی و گفت و گوی جدی است و حمله به آنها «عواقب وحشتناکی» خواهد داشت.

او گفت: «بدیهی است که ما با مقامات ارشد روسیه در تماس بوده‌ایم، حتی اگر سازمان ملل مستقیماً در بحران اوکراین دخالت نداشته باشد».

گوترش قرار است روز جمعه با 193 کشور عضو این سازمان در مورد اولویت های این سازمان برای سال 2022 صحبت کند.

گوتیرز تاکید کرد که نمی توان مردم افغانستان را به دلیل “اشتباهات طالبان” به طور دسته جمعی مجازات کرد، بنابراین “افزایش کمک های بشردوستانه به آن کاملا ضروری است” زیرا افغان ها مستاصل و در خطر هستند. “مرگ بر اثر گرسنگی” و همچنین خطر بیماری در زمستان سرد با وجود ویروس کووید-19.

وی خاطرنشان کرد که بیش از نیمی از جمعیت کشور نیاز مبرم به کمک های بشردوستانه دارند و باید پول به اقتصاد افغانستان تزریق شود تا اطمینان حاصل شود که بانک های افغانستان به فعالیت خود ادامه می دهند و پزشکان، معلمان، انجنیرها و سایر کارگران حقوق دریافت می کنند تا از مشکلات اقتصادی جلوگیری شود. سقوط – فروپاشی. کشور

گوتیرز گفت که مسئله به رسمیت شناختن دولت طالبان به خود کشورهای عضو بستگی دارد، اما سازمان ملل بر طالبان فشار آورده است که در ماه اوت سال گذشته پس از خروج نیروهای ناتو به رهبری ایالات متحده از افغانستان 20 سال بعد، قدرت را در افغانستان به دست گرفت. حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان، از جمله حقوق دختران برای کار و تحصیل را تضمین می کند، و همچنین دولت را فراگیرتر می کند و دیدگاه های جمعیت متنوع افغانستان را منعکس می کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که در المپیک زمستانی پکن در ماه فوریه شرکت خواهد کرد “به عنوان یک اقدام سیاسی” و همچنین “به عنوان “شرکت در شرایطی که در آن تمام جهان به نفع خود گرد هم می آیند و پیامی صلح آمیز ارائه می دهند.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا