اجتماعی

چرا یک سال گذشته علایم حساسیت فصلی بدتر شد؟

در حالی که هنوز فصل آلرژی گرده به پایان نرسیده است ، بسیاری از مبتلایان به تب یونجه شکایت دارند که احساس می کنند علائم آلرژی امسال نسبت به سالهای گذشته بدتر است.

به گزارش یومیر ، عارضه “تب یونجه” یا رینیت آلرژیک در اثر آزاد شدن گرده از درختان ، چمن ها و علف های هرز ایجاد می شود و باعث واکنش های آلرژیک می شود که می تواند منجر به خارش و آبریزش چشم ، آبریزش یا گرفتگی بینی ، گلو درد ، سرفه و عطسه کردن بودن.

آژانس هواشناسی انگلیس اکنون میزان گرده “بسیار زیاد” در اکثر مناطق کشور و “زیاد” سطح آن را در سایر مناطق کشور پیش بینی کرده است. طبق آژانس آلرژی انگلیس ، تب یونجه بین 10 تا 30 درصد از کل بزرگسالان و تا 40 درصد از کودکان در کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گفته ایندیپندنت ، در اینجا نگاه دقیق تری به این می اندازیم که چرا به نظر می رسد افراد مبتلا به تب یونجه در سال 2021 بدتر می شوند و چگونه می توان آنها را راحت کرد:

آیا امسال گرده گل بیش از هر زمان دیگری در هوا آزاد شده است؟

پاسخ این پرسش “بلی” است. با گرم شدن زمین در نتیجه تغییرات آب و هوایی ، فصل گرده افشانی گیاهان طولانی تر شده و سطح آن در هوا افزایش می یابد که خبر بدی برای افراد مبتلا به تب یونجه است.

محققان هشدار می دهند که اگر بحران آب و هوا ادامه یابد ، فصل آلرژی بدتر و بدتر می شود. مطالعه ای که این پدیده را برای شمال غربی اروپا الگوبرداری کرده نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی شدت تب یونجه را تا 60٪ افزایش می دهد.

آیا قرنطینه بر تب یونجه تأثیر گذاشته است؟

عامل دیگری که ممکن است علائم تب یونجه را در سال جاری تشدید کند ، ممکن است کاهش آستانه تحمل آلرژن هایی مانند گرده به دلیل قرنطینه و خانه داری ناشی از اپیدمی ویروس کرونا باشد.

در نتیجه قرنطینه و ماندن در خانه ، تعداد افراد آلوده به ویروس چه ویروس کرونا و چه ویروس آنفلوانزا و سرماخوردگی کاهش یافت. دلیل این کاهش این بود که مردم وقت بیشتری را در خانه می گذراندند و معمولاً هنگام خارج از خانه ماسک می زدند.

طبق روزنامه صنعت داروسازی به نام PM Live ، در بیشتر خانه های انگلیس مواد آلرژی زا وجود دارد. بنابراین ، چند روز ماندن نیز می تواند منجر به افزایش علائم آلرژی شود.

به همین منظور ، Allergy UK یک برنامه اطلاعاتی پویا به نام Allergy House برای کمک به افراد در شناسایی دقیق مواد آلرژی زا در خانه های خود ایجاد کرده است.

چگونه علائم تب یونجه را تسکین دهیم؟

افراد مبتلا به تب یونجه باید گزارش روزانه تعداد گرده در فضای خارج از محل زندگی و کار خود را بررسی کنند و اگر زیاد است ، تا آنجا که ممکن است در خانه بمانند. در حالت ایده آل ، پنجره های خود را بسته نگه دارید ، به خصوص صبح زود که گرده در هوا پخش می شود و شب هنگام که دوباره گرده به زمین می افتد.

طبق آژانس آلرژی انگلیس ، می توان از عینک آفتابی و کلاه در فضای باز استفاده کرد تا از ورود مواد حساسیت زا به چشم و صورت جلوگیری کرده و علائم را تشدید کند. استفاده از ماسک صورت همچنین می تواند از نفوذ مواد حساسیت زا به صورت جلوگیری کند.

داروهایی مانند آنتی هیستامین ها و استروئیدهای بینی در صورت استفاده صحیح می توانند بسیار موثر باشند.

همچنین می توانید بینی خود را با نمک نمک به اندازه لازم شستشو دهید تا چنین حساسیت هایی از بینی شما پاک شود.

بر اساس این گزارش ، سازمان بهداشت ملی انگلیس به افرادی که بسیار حساس هستند در این زمان چمن زنی یا راه رفتن روی چمن ها را توصیه نمی کنند ، وقت زیادی را بیرون از خانه نمی گذرانند ، گل های تازه را در خانه ذخیره نمی کنند ، سیگار نمی کشند و نزدیک به سیگار نمانید. لباسها را در فضای باز خشک نکنید زیرا ممکن است گرده ایجاد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا