بین الملل

ادعای پوتین: اوکراین ممکن است به روسیه حمله اتمی کند

به گزارش اسپوتنیک، پوتین تاکید کرد که تمایل اوکراین به ساخت سلاح هسته ای تهدیدی جدی برای روسیه است.

پوتین افزود که مقامات کی یف اظهاراتی در مورد قصد خود برای ساخت سلاح هسته ای و وسایل حمل آن ارائه کرده اند. این یک تهدید واقعی است.

وی ادامه داد: در آینده قابل پیش بینی، رژیم طرفدار نازی در کی یف ممکن است با کمک های فنی خارجی به سلاح های کشتار جمعی دست یابد و البته هدف این سلاح ها روسیه خواهد بود.

پوتین گفت که شبکه ای متشکل از ده ها آزمایشگاه با راهنمایی و حمایت مالی پنتاگون در اوکراین فعالیت می کند. برنامه های بیولوژیکی نظامی در کشور، از جمله آزمایش با نمونه های ویروس کرونا، سیاه زخم، وبا، تب خوکی آفریقایی و سایر بیماری های کشنده.

وی افزود: آنها اکنون در تلاش هستند تا رد این برنامه های مخفیانه را از بین ببرند. اما ما دلایل زیادی برای این باور داریم که اجزای سلاح های بیولوژیکی به طور موثر در نزدیکی روسیه در اوکراین ساخته شده اند.

پوتین گفت که مانند نگرانی مسکو در مورد قصد اوکراین برای پیوستن به ناتو، هشدارهای مکرر روسیه مبنی بر اینکه این کشور تهدیدی مستقیم برای امنیت مسکو است، توسط اوکراین و متحدانش در ایالات متحده و ناتو رد شد.

رئیس جمهور روسیه افزود: همه فرصت های دیپلماتیک برآورده شده است. ما چاره ای جز حل مسالمت آمیز مسائل بدون تقصیر نداریم. ما باید عملیات نظامی ویژه ای را آغاز می کردیم.

پوتین با تاکید بر اینکه نیروهای روسی اعزامی به اوکراین قصد اشغال این کشور را ندارند، خاطرنشان کرد که تاکتیک های عملیات ویژه در وزارت دفاع روسیه به خوبی تثبیت شده است.

او گفت: «سربازان و افسران ما شجاعت و دلاوری نشان می دهند. آنها هر کاری که می توانند انجام می دهند تا به مردم غیرنظامی در شهرهای اوکراین آسیب نرسانند.

پوتین گفت روسیه به اهداف خود در اوکراین دست خواهد یافت و تسلیم آنچه او تلاش غرب برای تسلط و انحلال جهانی خواند، نخواهد شد.

به گزارش رویترز، پوتین که در لحن تلخ خود در برابر غرب و اوکراین هیچ نشانه ای از نرمش نشان نداد، تاکید کرد که روسیه آماده است تا درباره وضعیت بی طرف اوکراین گفتگو کند.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی می خواهند روسیه را به کشوری ضعیف و مستقل تبدیل کنند، تمامیت ارضی آن را زیر پا بگذارند و روسیه را به نحوی که به نفع خود است منحل کنند.

وی گفت: اگر غرب فکر می کند روسیه در حال شکست یا عقب نشینی است، تاریخ ما و مردم ما را نمی شناسد.

311311

دکمه بازگشت به بالا