استان ها

گلخانه هیدروپونیک رودان به بهره برداری رسید

گلخانه هیدروپونیک رودان به بهره برداری رسید

استاندار هرمزگان احداث گلخانه های هیدروپونیک را یکی از روش های کشاورزی دانش بنیان دانست و بر لزوم توسعه این نوع گلخانه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری یومیر از هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک شهرستان رودان گفت: این گلخانه مانند خط مقدم جنگ های گذشته است چرا که در جنگ های قدیم افرادی که در خط مقدم بودند تلفات بیشتری می دادند اما در کشور ما معمولاً دونده‌های پیشرو ضرر بیشتری می‌کنند و با کشیدن پای دیگران راهی برای دیگران باز می‌کنند.

وی با اشاره به حدیثی از ملا امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه زکات علم پخش آن به دیگران است، افزود: امیدوارم گلخانه هیدروپونیک رودان باعث شود مردم با این نوع گلخانه ها آشنا شوند و الگویی برای مردم و دانش بنیان شود. شرکت ها

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما ایرانی ها تکثیر را خوب یاد گرفته ایم و اگر یک کار خوب توجه ما را جلب کند برای شبیه سازی آن گام برداریم، کارخانه های سیمان و فولاد نیز بر اساس تکثیر کارهای خوب رشد می کنند، پس اگر بتوانیم گلخانه بسازیم اگر هیدروپونیک را ارائه دهیم و فرصتی را برای شرکت های ایرانی ایجاد کنیم که این گلخانه ها را ببینند، کمک بزرگی به حوزه گلخانه خواهد بود.

دوستی با اشاره به نامگذاری سال و تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب بر ایجاد دانش در کشاورزی گفت: امروزه فعالیت های دانش بنیان به یک سری مقالات و کارهای آرمان گرایانه محدود شده است که شاید در عمل محقق نشود. اما طرح گلخانه های هیدروپونیک یک طرح واقعی و منطقی است و در عین حال که الگو می شود می تواند در تولید ناخالص داخلی و رشد کشور تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت هرمزگان تصریح کرد: احداث گلخانه های هیدروپونیک می تواند در تعاملات بین المللی و منطقه ای موثر باشد زیرا با گلخانه های قبلی میزان سموم بالاست اما وقتی به سمت هیدروپونیک می رویم می توانیم میزان سموم را کنترل کنیم. سموم، و این یک چیز بسیار مطلوب است.

دوستی با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم به استان خاطرنشان کرد: در این سفر حدود 3 هزار میلیارد تومان برای کشاورزی و شیلات مصوب شد که بیش از 1300 میلیارد تومان آن مربوط به حوزه کشاورزی است و 800 میلیارد تومان نیز داریم. از وام های این حوزه به غیر از ما تاکنون وام شورای برنامه ریزی را پرداخت کرده ایم.

وی تاکید کرد: بخشی از کار ورود منابع جدید است اما بخشی از کار که بسیار مهم است هدفمندی آن منابع است چرا که گاهی در سال های اخیر پروژه هایی تصویب و تامین اعتبار می شد که هیچ وقت و پشت حرف های زیبا اجرا نشدند. خانواده پنهان آنها را پنهان کرد، مشاغل خانگی باید منجر به تولید شود و نباید تبدیل به مبلمان و وسایل خانه و تزئینات شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: کشاورزی و صیادی حوزه هایی هستند که هر چه اعتباری در آن ها به کار گرفته شود به سرعت اثر آن دیده می شود به همین دلیل کاملاً با کشاورزی و صیادی همراه هستیم و در تلاش هستیم تا مشکلات کشاورزان مناطق مختلف را برطرف کنیم. و برای آزمایشگاه 15 یک میلیارد تومان به رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز آزمایشگاه داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: من همیشه توجیه را بین قیمت و توجیه می دانم، یعنی اگر سرمایه گذار توجیه داشته باشد هر چقدر هم که پول و امکانات در اختیارش قرار گیرد ضرر نمی کنیم.

نماینده عالی دولت هرمزگان با اشاره به اختصاص 209 میلیارد تومان تسهیلات برای امور فنی و اعتباری اظهار داشت. وی گفت: برخی از کتاب های الکترونیکی کشور ضد توسعه است و باید به این مشکلات رسیدگی شود و سعی می کنیم بخشی از سود را به سرمایه گذارانی که می شناسیم پرداخت کنیم.

پایان پامبام

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا