اجتماعی

کهگیلویه و بویراحمد بالاترین ارجاع بیمار کشور را به استان‌های همجوار دارد

یومیر/ کهگیلویه و بویراحمد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مراجعات بیمار را در کشور به استان های همجوار دارد.

محمود شهامت در دیدار با مسئولان وزارت نفت در یاسوج افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز هسته ای و پرتودرمانی ندارد.

وی با بیان اینکه این استان تنها استانی است که تعداد تخت های ویژه آن نصف جمعیت است، گفت: تعداد تخت های مصوب این استان باید 1900 تخت بیمارستانی باشد در حالی که در حال حاضر یک هزار و 100 تخت بدون یک تخت اختصاصی داریم. .

نایب رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که وضعیت بیمارستان های آن از نظر فضای فیزیکی غیرقابل جبران است.

شهامت تصریح کرد: بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد فرسوده و با مشکل سیستم سرمایشی و گرمایشی مواجه هستند.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود امکانات پاراکلینیکی در کشور بیشترین مراجعه بیماران به استان های همجوار را دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای افزودن تخت ویژه در استان دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهامت تاکید کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آسیب را در نفت و گاز از نظر سلامتی خود می بینند. متأسفانه حوزه سلامت در اعتبارات تکمیلی سفر رئیس جمهور از محل اعتبارات نفتی دیده نشده است.

به گزارش یومیر، وی گفت: روزانه 180 مورد رسیدگی داریم که به صحنه حوادث رانندگی رفته و به استان های همجوار اعزام می شوند، این در حالی است که ناوگان آمبولانس های استان کهگیلویه و بویراحمد 90 دستگاه است که از این تعداد فقط 30 دستگاه فعال و 60 دستگاه است. از سرویس خارج شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا