اجتماعی

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۰ استان کشور

سازمان هواشناسی نسبت به رعد و برق در 10 استان و افزایش امواج در خلیج فارس و عمان هشدار داد.

به گزارش یومیر سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر کرده است: از اواخر فردا (16 نوامبر) تا پایان روز سه شنبه (17 نوامبر) رعد و برق ، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود و شیوع این شرایط جوی فردا (25 نوامبر) ) در جنوب خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ، دوشنبه (26 نوامبر) در جنوب آذربایجان غربی ، شرق آذربایجان شرقی ، اردبیل ، غرب فارس ، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق برای خوزستان و سه شنبه (17 نوامبر) در گیلان ، مازندران غربی ، اردبیل و آذربایجان شرقی دور از انتظار نیست.

به دنبال وقوع این وضعیت جوی ، اختلال در ترافیک جاده ای ، امکان جاری شدن آب و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد ، به طوری که از تردد غیر ضروری جلوگیری می شود ، پاکسازی معابر و کانال ها و احتیاط هنگام صعود به ارتفاعات توصیه می شود.

سازمان هواشناسی هشدار زرد جدیدی را صادر کرده است: از امروز بعدازظهر (15 نوامبر) تا یکشنبه بعدازظهر (16 نوامبر) وزش باد با ارتفاع موج بین 1.5 و دو متر در تنگه هرمز ، مناطق شرقی فارس مناطق خلیج فارس و دریای عمان انتظار می رود.

با توجه به شرایط جوی حاکم ، اختلال در فعالیت های دریایی ، شکسته شدن تورهای ماهیگیری ، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک دور از انتظار نیست ، بنابراین سازمان هواشناسی باید مراقب سفر با کشتی های سبک ، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت های ماهیگیری باشد. اقدامات لازم برای حمایت از صنعت دریانوردی ، به ویژه برون مرزی توسط همه بازیگران انجام شود.

به گزارش یومیر ، وقتی سازمان هواشناسی زنگ زرد صادر می کند ، به این معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند سفر و فعالیت های روزمره را مختل کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر شده است تا بتواند آنها را برای مقابله با پدیده های جوی که کمی جدی تر از حد معمول هستند آماده کند. از سوی دیگر ، مسئولان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم بتوانند اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا