عمومی

چرا ماسک بزنم؟ دوست دارم همین الان بمیرم

امیرالم’منین علی (ع) در این خطبه می فرمایند: عمل به وعده موجب خشم خدا و مردم می شود. همین چند ماه پیش بود که خبر خودکشی آقای رضا تیتر یک برنامه ماه عسل خبرگزاری ها و موضوع آن رسانه ها شد. به طور مشابه ، علل چنین حوادثی پس از چند روز فراموش شد. اخیراً ویدئویی از یک نوجوان با لهجه جنوبی با آرزوی مرگ منتشر شد: خبرنگار از بقال می پرسد چرا ماسک نزدیک است؟:چرا باید ماسک بزنم ، همین الان می خواهم بمیرم ، جز خط ایرانسل چیزی ندارم!

به نظر می رسد آمارها و آژانس های مربوطه که سالانه از بودجه و هزینه های خود با تشریفات گسترده و طولانی خود استفاده می کنند و امید به زندگی هموطنان خود را شناسایی و ابلاغ می کنند ، با دیدن چنین تصاویری از پروژه های تحقیقاتی معاف شده اند. با مشاهده صحنه های مشابه آنچه این نوجوان در اشکال مختلف در طبقه جامعه می پندارد ، به س questionsالات تحقیقاتی خود پاسخ مثبت و نتیجه ای منطقی در ارائه آمار می دهد. در حال افزایش است و حداقل این سند برای 76 اعلام شده است سالها ، اما آنچه در بدن جامعه با نظارت بر وضعیت زندگی مردم و وضعیت روحی شهروندان مشاهده می شود ، نقض آمار و ارقام است. و هنگامی که اعداد در قلب شهروندان نشسته است ، آمار و علت خودکشی های اخیر باید مطابقت داشته باشد با آنچه از ملت شنیده اند تا به سن واقعی امید به زندگی در ایران برسند.

مهم نیست که افراد زیادی در جامعه مانند این نوجوان جنوبی خواهان مرگ هستند (حتی اگر مورد توجه باشد) ، باید این وظیفه دولت و دولت تلقی شود که علت چنین حالتی را تشخیص دهند. تعداد چنین افرادی کمتر از شناسایی و برآورد تعداد افرادی است که دارای چنین روحی هستند ، هر چند وظیفه دولت است ، اما آنچه وظیفه اصلی جامعه اسلامی حاکم است ، شناسایی و از بین بردن علل چنین در اسلام در خطبه های خود بارها و بارها شاهزادگان تعیین شده خود را در مورد آثار فقر و ناامیدی در جامعه اسلامی توصیه می کند. آیا چنین برداشت و تعریفی از بیت المال در نظام اقتصادی کشور وجود دارد؟

با تقویت بنیان های اقتصادی ، اصل برآورده ساختن نیازهای انسانها در طول رشد و نمو است … این وظیفه دولت اسلامی است که نیازهای افراد را برآورده سازد و نیازهای اساسی را برای ادامه روند تکاملی خود برآورده سازد. دولت مستضعفان به مستکبران وعده می دهد و هدف اقتصاد نظام اسلامی را شکوفایی استعدادها در شرایط برابر می داند. ملت جز گوش ملت شنیده نمی شود؟این درد برای شما کافی است که شب ها با شکم پر و معده های گرسنه در اطراف خود بخوابید.شناسایی شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر معیشت و وضعیت روانی ملت وظیفه ای است که دولت باید در اسرع وقت به آن بپردازد و راه حلی عملیاتی برای غلبه بر این شرایط تعریف کند.

پیش از این ، خدای ناکرده ، تجزیه و تحلیل های جامعه شناختی و روانی که چرا چنین حادثه ای صفحات روزنامه ها و خبرگزاری ها را با خبر خودکشی چنین نوجوانی پر کرده بود ، امروز به فکر رد علل و عوامل چنین خلق و خوی در جامعه باشید که دیر شده است. به

* امام علی (ع) پس از اطلاع از اینکه حاکم بصره به ضیافت یکی از ثروتمندان بصره رفته است به این امر دستور داد.

* وکیل

دکمه بازگشت به بالا