عمومی

چاقی دوست کروناست – یومیر

وقتی ویروس کرونا در همه زمانها در کمین انسان است ، افراد چاق می توانند هدف خوبی برای ویروس باشند. بنابراین ، توجه به رژیم غذایی و کاهش وزن در روزهای اکلیل اکثر از همیشه مهمتر است. کاری که می توان با ورزش و تغییر سبک زندگی انجام داد.

به گزارش یومیر ، این روزنامه جام جم وی نوشت: “این یک حقیقت غم انگیز است.” چاقی دلیل اصلی بسیاری از بیماری ها است. این مورد همچنین در مورد بیماری کرونا قلب اعمال می شود زیرا خطر ویروس بیشتر برای افراد چاق است. طبق مطالعات انجام شده افراد چاق بیشتر در معرض بیماری کرونا قلب هستند و شدت بیماری در این افراد معمولاً بیشتر است و افراد چاق به دلیل بیماری کرونا قلب بیشتر در بخش های ICU بستری می شوند. در واقع ، این مطالعات نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین خطر عفونت ، شدت بیماری و وزن بدن وجود دارد. اوضاع بدتر می شود زمانی که می دانیم طبق تحقیقات انجام شده توسط وزارت بهداشت ، حدود 60٪ ایرانیان بالای 18 سال دارای اضافه وزن هستند و این ممکن است خطر بیماری کرونا قلب را در مردم ما افزایش دهد.

به گفته وزارت بهداشت ، چاقی به تنهایی برای 60٪ بزرگسالان ایرانی خطرناک است ، اما با توجه به افزایش تعداد کودکان چاق زیر 5 سال در 10 سال گذشته ، وضعیت بدتر می شود. طبق آخرین آمار مربوط به سال 1996 ، حدود 14٪ کودکان زیر 2 سال نیز دارای اضافه وزن هستند و این آمار از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می دانیم افرادی که در کودکی دارای اضافه وزن هستند در نوجوانی و بزرگسالی بیشتر دچار اضافه وزن می شوند. همین آمار نشان می دهد که بیش از 22 تا 23٪ دانش آموزان دارای اضافه وزن هستند و 20٪ آنها چاقی شکمی دارند. این بدان معنی است که یک پنجم دانش آموزان دارای اضافه وزن کبد چرب و فشار خون بالا دارند و در معرض بیماری های قلبی عروقی هستند.

اساساً با گسترش شهرنشینی و تغییر سبک زندگی ، علاقه به مصرف فست فود و غذای آماده افزایش یافته و باعث شده است که مصرف غذاهای پرچرب ، قند و نمک در جامعه افزایش یابد. مصرف غذاهای حاوی مواد نگهدارنده نیز به گسترش چاقی عمومی منجر شده است.

اگر اضافه وزن دارید ، بدانید که در زیر کوهی از چربی که هر روز با خود حمل می کنید ، دنیایی از بیماری خواب است. چاقی همچنین خطر چربی خون ، دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بیماری هایی که فقط یکی از آنها می تواند برای خطرناکتر شدن ویروس کرونا کافی باشد ، اما حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن اغلب تعدادی از این بیماری ها را با هم دارند و در شرایطی که ویروس کرونا در همه زمان ها در کمین انسان است ، افراد دارای اضافه وزن هدف خوبی برای ویروس بودن باشید. بنابراین ، توجه به رژیم غذایی و کاهش وزن در روزهای اکلیل اکثر از همیشه مهمتر است. “با ورزش و تغییرات سبک زندگی چه باید کرد؟”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا