حوادث

١٢٩ ساختمان پرخطر تهران نیازمند اقدام عاجل/ تایید نهایی ایمنی پلاسکو پس از استقرار کسبه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به وضعیت امنیتی 23 هزار ساختمان در سطح شهر گفت: متاسفانه قوانین موجود اجازه نمی دهد امنیت در شهر برقرار شود و از مجلس درخواست داریم این قوانین را اصلاح کند.

به گزارش یومیر، مهدی داوری امروز در نشست خبری اظهار داشت: اگرچه بیماری عروق بیماری کرونا قلب در سال های اخیر عوارض خود را داشته است، اما اختلالی در خدمات رسانی آتش نشانان ایجاد نشده است. همه به یاد داریم که ضدعفونی خیابان ها یک مشکل جدی بود و آتش نشانی تهران نیز نقش خود را خلاقانه ایفا کرد.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد پرسنل به این بیماری مبتلا شدند و سه نفر از همکاران ما نیز به این بیماری مبتلا شدند.

راه اندازی 70 خودروی آتش نشانی برای آتش نشانی

وی گفت: برنامه های توسعه ای سازمان از جمله به روز رسانی امکانات نیز انجام شد. امسال برنامه ای داشتیم که 3 خودروی آتش نشانی را به سازمان آتش نشانی اضافه کنیم که تاکنون 2 خودرو در حال فعالیت است. در شهری مثل تهران که با بافت های قدیمی و گذرگاه های باریک روبروست، این خودروها می توانند از این معابر عبور کنند.

وی گفت: در دو سال گذشته پنج ایستگاه به سازمان آتش نشانی اضافه شده است. همچنین به زودی دو ایستگاه را در دستور کار داریم و انتظار داریم تا اردیبهشت ماه یکی از آنها در قیطریه به بهره برداری برسد. همچنین برای سه ایستگاه دیگر برنامه داریم که طبق بررسی های انجام شده تعداد ایستگاه ها برای کاهش زمان پاسخگویی افزایش می یابد.

96. ساختمان پرخطر در تهران / 129 ساختمان نیازمند اقدام فوری

داوری خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم سازمان آتش نشانی ایمنی ساختمان های شهر است. با توجه به وظایف ذاتی خود، هرچند گاهی به دلیل کرونا محدودیت هایی داشتیم، اما امسال 3000 ساختمان مورد بازرسی قرار گرفت. .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران همچنین گفت: در این راستا نیازمند همگرایی بین سازمان ها هستیم و باید برای رفع مشکلات تلاش شود. در عین حال قوانین فعلی اجازه برقراری امنیت در شهر را نمی دهد و از فولکتینگ می خواهیم این قوانین را تغییر دهد.

وی در خصوص ارائه آموزش های شهروندی گفت: آموزش های شهروندی در دستور کار سازمان آتش نشانی قرار دارد. حدود 651 هزار شهروند را در زمینه امنیت آموزش دادیم که 40 هزار نفر در فضای مجازی و 250 هزار نفر دیگر به صورت حضوری آموزش دیدند.

وی همچنین گفت: 4 نفر در سطح C دوره آموزشی را گذرانده و به جمع آتش نشانان داوطلب پیوستند. امیدواریم با تضعیف این ویروس این فعالیت ها را با جدیت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

2 تصادف و 4 مجروح در چهارشنبه سوری امسال تاکنون

وی در خصوص حوادث چهارشنبه سوری امسال با اشاره به کم و کم تعداد این حوادث گفت: تاکنون دو انفجار در تهران رخ داده و چهار نفر مجروح شده اند. امیدواریم با دقت و احتیاط تصادفی رخ ندهد.

مهدی داوری درباره نقش سازمان آتش نشانی در حفاری های نامنظم و ناایمن در سطح شهر و میزان تاثیرگذاری آن گفت: اگرچه حوزه پایداری سازه در حوزه تخصصی سازمان نیست، اما به دلیل وظیفه ذاتی خود، مرتباً این خندق ها را حفر می کند.» ما نظارت می کنیم و گزارش های لازم را اعلام می کنیم، اما پیگیری دقیق تر نیازمند حضور کارشناسان ساختاری است.

تایید نهایی حراست پلاسکو پس از تاسیس کسب و کار

وی همچنین درباره تامین امنیت موقت ساختمان پلاسکو گفت: در واقع نگاه سختگیرانه به پلاسکو با توجه به تاثیری است که در جامعه داشته است. چیزی که “موقت” نامیده می شود مربوط به قوانین نیست، زیرا تعداد شرکت ها بسیار زیاد است و ما شرط می بندیم که بعد از مدتی بازدید خواهیم کرد، زیرا عوامل امنیتی می تواند تغییرات زیادی داشته باشد. گاهی اوقات از بین رفتن یکی از سازه های ساختمان از استاندارد ایمنی خارج می شود.

وی در خصوص وضعیت سلامت آتش نشانان گفت: نمی توان انکار کرد که کار آتش نشانان سخت است و آتش نشانان در معرض آسیب های مختلف هستند؛ از استرس در حین عملیات گرفته تا وجود دود و خاک که می تواند این افراد را دچار مشکل کند. کرونا روزهایی که برای نظارت بر سلامت آتش نشانان قرارداد بستیم و امسال دوباره در حال کار قرارداد هستیم یعنی هر آتش نشانی باید سابقه سلامت داشته باشد نظارت بر سلامت روان نیز یکی از مواردی است که در سال 41 در دستور کار قرار گرفت. .

قاضی درباره زمان حضور آتش نشانان در صحنه گفت: در واقع دو قسمت اصلی دارد که یکی از آنها تماس شهروندان با آتش نشانی است که در استانداردهای بین المللی به صورت دقیقه ای تعریف شده است. آتش نشانان در مدت دو دقیقه و بین چهار تا شش دقیقه ایستگاه را ترک می کنند تا به محل حادثه برسند. یعنی در دنیای استاندارد بین 6 تا 2 دقیقه تعریف شده است و در حدود 6 دقیقه به آتش نشانی تهران کمک می کنیم. اضافه شدن ایستگاه های جدید در شهر نیز برای کاهش زمان رسیدن به حادثه است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران به فعالیت در ایستگاه روزانه که از پناهگاه مدیریت بحران استفاده می کرد اشاره کرد. وی افزود: ایستگاه های روزانه شهر تهران در مواقع ترافیک ماموریت دارند تا بتوانند با چابکی لازم به حوادث پاسخ دهند.

وی در خصوص نردبان های آتش نشانی نیز گفت: کمبودی احساس نمی کنیم هرچند که نردبان تجهیزات بسیار مهمی است. هر چه این نردبان ها بالاتر باشند قدرت مانور آن ها کمتر است، بنابراین نباید به وجود نردبان تکیه کرد و ایمنی خود ساختمان ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه با یک نگاه گذرا به آتش نشانی متوجه می شویم که در وضعیت بدی نیستیم، گفت: ما ادعا نمی کنیم که در جای مناسبی قرار داریم، اما می گوییم در یک موقعیت قرار نداریم. راه بد است و ما تلاش می کنیم تا این شرایط را برآورده کنیم.” ارتقا دهید. آتش نشانی تهران یکی از ماهرترین آتش نشانی های کشور است.

وی در خصوص طراحی پلاک ایمن گفت: ایمنی تنها برای برج ها و اماکن صنعتی نباید در نظر گرفته شود، بلکه ایمنی آشپزخانه، ایمنی گرمایش منزل، ایمنی استفاده از وسایل برقی و … بسیار مهم است. در نظر گرفته می شوند.” پلاک های ایمن دقت محیط زندگی را افزایش می دهد. طرح پلاک ایمن مبتنی بر ارزیابی خود شهروندان از ایمنی محل زندگی خود است.

رئیس سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه درخواست ما آگاهی بیشتر شهروندان از نقش امنیت است، گفت: متاسفانه حادثه اعتباری شده است.

وی در خصوص لایحه سازمان آتش نشانی برای اصلاح قوانین گفت: شورای شهر تهران با توجه به اهمیت امنیت در تهران، سازمان را موظف می کند لایحه ای را تهیه کند که از طریق شورای عالی استان ها به مجلس ارسال شود.

رئیس سازمان آتش نشانی افزود: سال هاست که لایحه مدیریت یکپارچه شهرها و روستاهای کشور بلاتکلیف مانده و هنوز به مراحل نهایی نرسیده است.

رئیس سازمان آتش نشانی در خصوص حضور آتش نشانان زن در سازمان گفت: پس از اتمام مراحل برنامه ریزی شده، آتش نشانان زن برای انجام اقدام حضور خواهند داشت.

وی درباره شهادت آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو نیز گفت: با تایید رهبر معظم انقلاب سوال شهادت آتش نشانان پلاسکو تایید شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا