اجتماعی

وقتی که آخرین درخت جان می دهد…

یومیر / کردستان شاید سالها بعد ، هنگامی که آخرین درخت این کشور زنده می شود ، بیایید به این مسئله نگاه کنیم که چرا درخت بید و بلوط قدیم را قدردانی نکردیم.

الهه الیاسی ، یک محیط زیست ، در یادداشتی نوشت: سالها بعد که آخرین درخت کشور زنده می شود ، به گذشته نگاه کنیم ، چرا ما از فلش های قدیمی و بلوط ها قدردانی نکردیم و به آتش خشم انسان رسیدیم . آنها آتش زدند ، ما به فریادهای آنها نرسیدیم ، آب را آلوده کردیم و زمین را به زباله تبدیل کردیم!

چه کسی وجود درختان در تولید اکسیژن را انکار می کند؟ با ابزارها و فعالیتهای مخرب خود ، هوا و آب تمیز مصرف کردیم و تلاش کمی برای نجات کشورمان کردیم.

انسان امروز باید بداند که فعالیتهای مخرب او و از بین بردن موجودات زنده از جمله باکتریها ، حشرات ، پستانداران و سایر موجودات ، دیر یا زود تمام زندگی در این کره زمین را نابود خواهد کرد و بدون شک اکنون و این روزها دست انسان را می بینیم. آنها مرتکب هرگونه جنایتی علیه محیط خود می شوند تا برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنند.

-مسئولیت ما چیست؟

شاید در نگاه اول تغییری در رفتار فرد به نظر نرسد ، اما باشکوه ترین خانه ها با یک آجر شروع می شوند و مطمئناً با تغییر نگرش و سبک زندگی خود هر رویدادی زیبا را شروع خواهیم کرد تا بتوانیم با افتخار زمین را به آن منتقل کنیم. نسل بعدی و فرزندان ما بیایید تحویل بگیریم

لازم نیست که سخت کار کنیم تا هوادار محیط باشیم یا به شلوغی برویم و به محض اینکه شروع به تفکیک زباله در خانه هایمان کنیم ، بر اساس هرم خرید (به دنبال هرم خرید در اینترنت) کمپین ها و تبلیغات را انجام دهیم. رفتار کنید ، استفاده از ماشین را به حداقل برسانید ، چراغ های اضافی را در خانه خود خاموش کنید ، یخچال ما را بررسی کنید ، آتش خود را به مدار خود نسوزانید و مسئولیت پذیر باشید ، اگر شاهد آتش سوزی کوچکی باشیم و آن را خاموش کنیم ، می توانیم یک فرد افتخار باشیم که یک فعال محیط زیست و الگویی برای سایر خانواده ها باشد.

یک محیط با کیفیت

یک متخصص محیط زیست همیشه در یک سفر ساده مجموعه ای از لوازم را به حداقل می رساند تا آسیب های زیست محیطی را به حداقل برساند.

یک بطری آب با دوام برای جلوگیری از خرید آب معدنی ، دستمال پارچه ای که نیاز شما را به دستمال های کاغذی جبران می کند ، یک ظرف کوچک شیشه ای خانگی بنابراین نیازی نیست که بخواهید مواد غذایی را نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از پسماند و یک کیسه پارچه ای بخرید که گویی افتخار می کند. گفت: “من یک کیسه پلاستیکی نمی خواهم.”

– نقش ما در انتقال اطلاعات زیست محیطی

شاید در حالت اول اگر شخصی دوستدار محیط زیست را دید که از گرفتن کیسه پلاستیکی خودداری کند ، او را مورد تمسخر قرار داده و نقش شخص را در کاهش روند تخریب محیط زیست نادیده می گیرند.

اما باید بدانیم که افراد زیادی از این دست هستند و ممکن است این تقصیر ما باشد که نتوانسته ایم آگاهی دهیم و در بسیاری موارد ساکت هستیم! از آنجا که تحقیقات ، ابزارهای دانش و آگاهی به طور یکسان در دسترس همگان نیست و اگر اطلاعاتی در مورد آن دارید ، لازم است اطلاعات جامع و علمی را به افراد اطراف خود در فضای مجازی ، خانه یا محل کار منتقل کنید.

شاید اگر کسی در جنگل های بلوط در کردستان آتش کوچک بفروشد تا خانواده خود را تغذیه کند و ما آن را نادیده بگیریم ، آن آتش باعث کشته شدن هزاران حیوان و درختان درمانده و مظلوم خواهد شد و بدون شک در این قتل عام سهیم خواهیم بود. و سپس اهمیت انتقال اطلاعات زیست محیطی مشخص می شود.

– بیایید خجالت نکشیم

شرم بر روی افراد ممکن است در ابتدای هر تلاش جدید ، خصوصاً در زمینه محیط زیست رواج داشته باشد ، اما ممکن است با تمرین ، تکرار و فکر کردن درباره سرنوشت خود ، آن را به یک فعالیت عادی تبدیل کنیم ، حتی اگر دیگران در مورد ما ضعیف قضاوت کنند.

اگر به فروشگاه میوه فروشی برویم ، لازم نیست که چند کیلو موز ، سیب و پرتقال بخریم زیرا همه می دانیم که ریختن میوه و سبزیجات در یخچال و فریزرهای ما باعث عدم تمایل ما می شود. زیرا بزرگترین شرمندگی زمانی است که میوه ها رسیده و با شستشو زیاد به محیط ما می روند.

شاید نتوانسته ایم متوجه شده باشیم که بسته بندی محصول برای محیط زیست هزینه های زیادی دارد و در نهایت دور ریخته می شود ، برای مثال اگر یک جعبه شکلات را برای یک دوست خرد کنیم ، بسته بندی های مختلفی از جمله پلاستیک ، گونی ، نخ ، روبان و کاغذ بسیاری از شکلات ها را در نظر گرفته اند که همه آنها هستند. هزینه دارد ، درختان را قطع می کند و مواد شیمیایی تولید می کند و در بهترین حالت بیش از 30 شکلات در یک جعبه نیست و بقیه مراسم در سطل آشغال ریخته می شوند.

اما در این موارد چه باید کرد؟ بهترین کار این است که تمام تلاش خود را بکنیم ، لیوان خالی را با سس یا چیزهای پر از شکلات فله پر کنید و یک یادداشت کوچک در مورد آن به عنوان یک سوغات بنویسید ، و از قضاوت و توضیح برای دوست خود نترسید که هدف ما چیست.

بدون شک برخی از کارهای کوچک که در خانه و محل کار انجام می دهیم بسیار مثمر ثمرتر از انتقادات بی فایده دیگران و دولت ها هستند و همین کافی است تا دیدگاه خود را نسبت به زندگی از امروز تغییر دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا