فرهنگ و هنر

کاشت ۳۵۰۰ درخت «چنار» کهنسال در خیابان ولیعصر

مدیرعامل سازمان پارکر و فضای سبز در تهران از کاشت 3500 درخت چنار قدیمی در خیابان ولیعصر خبر داد.

به گزارش یومیر ، محمدعلی مختاری روز جمعه در مراسم استفاده از فاز چهارم پروژه احیا و ساماندهی درختان چنار در خیابان ولیعصر (عج) ، ضمن اشاره به طرح احیای درختان خیابان ولیعصر (عج) ، اظهار داشت: سازها ، خیابان ساخت و ساز و غیره نابود شد. از سپتامبر 2017 ، طرح ساماندهی درختان ولیعصر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

به گفته مختاری؛ خیابان ولیعصر مثالی در خاورمیانه است و شما باید سعی کنید آن را سازماندهی و حفظ کنید.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز و م institutionsسسات زیادی در خیابان ولیعصر گفت: از سپتامبر 2017 ، 3 هزار و 500 درخت چنار قدیمی با پایه 50 و بالای 10 تا 15 سال از مهد کودک های اطراف اصفهان و مشهد با تریلر و روش روتبال این تعداد درختان در چهار مرحله در خیابان ولیعصر کاشته شده است.

به گفته متاری ، امسال نیز 1500 درخت در این خیابان کاشته شده است.

پنجمین استراتژی مدیریت شهری افزایش کیفیت زندگی شهروندان است

محمد سالاری ، عضو شورای اسلامی شهر تهران وی همچنین در این مراسم گفت: با وجود همه مشکلات ، محدودیت های شدید مالی و بدهی انباشته ارثی ، در دوره پنجم ، مدیریت شهری تلاش کرد تا استراتژی خود را به سمت کیفیت زندگی سوق دهد ، یعنی ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی برای حفاظت از درختان در این راستا انجام شده است ، توضیح داد: مصوبه باغ برج در تهران لغو شد و این اقدام به معنای حفظ بقیه باغ های تهران است. در مناطق فرسوده و غیرمستقیم تهران ، حدود 20 باغ مهم نیز تملک شد. طرح محلی برای حفاظت ، حفاظت و سازماندهی باغهای اصلی در تهران یعنی کن ، فرحزاد و سوهانک اجرا شد. در این دوره از مدیریت شهری ، حفاظت از 1700 هکتار باغ در کن و 211 هزار هکتار از باغات فرحزاد طی یک پروسه کارشناسی تصویب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران سرانجام گفت: چنارهای خیابان ولیعصر (عج) نقش بسیار مهمی در ثبت ملی و بین المللی این خیابان با هویت خواهند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا