اجتماعی

توصیه های زیست محیطی در روز طبیعت

یومیر/ قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: روز طبیعت روز مهربانی و ایثار به طبیعت است و در این روز باید با رعایت کارهای کوچک و حفاظت از فرزندانمان از تخریب محیط زیست در سطح وسیعتر جلوگیری کنیم. محیط زیست.” بیا یاد بگیریم.

سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن 13 فروردین روز طبیعت، گفت: بدون شک باید همه در این روز به فکر حفظ طبیعت و حفظ این امانت های الهی برای نسل های آینده باشیم.

وی با اشاره به برخی توصیه های زیست محیطی در روز طبیعت خاطرنشان کرد: زمانی که در طبیعت هستیم به جز رد پا چیزی در طبیعت نگذاریم و سعی کنیم بقایای دیگران را علاوه بر زباله های خود جمع آوری کرده و در سطل های مخصوص قرار دهیم.

وی بر لزوم مراقبت از حیات وحش هنگام رانندگی در جاده ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین توصیه ها در خصوص روشن کردن آتش در طبیعت این است که به جای روشن کردن آتش با چوب و زغال، از سیلندرهای کوچک گاز و یا حداقل استفاده کنید. مطمئن شوید که آتش پس از پخت خاموش شده است.

موسوی با بیان اینکه در طبیعت باید از هر نوع آلودگی صوتی و استفاده از مواد منفجره و بیسکویت پرهیز کرد، گفت: از کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و البته رها نکردن آنها در طبیعت برای جمع آوری زباله ها باید تعداد مناسبی داشته باشیم. کیف با ما

وی با بیان اینکه در روز طبیعت ممکن است هیچ شاخه درختی شکسته نشود و به هیچ حیوانی آسیب نرسد، گفت: محیط زیست به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در پایان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست: شهروندان گرامی می توانند در هر ساعت از شبانه روز گزارش خود را از هرگونه تخلف زیست محیطی ارسال کنند. تلفنی. 1540 برای اشتراک گذاری

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا